söndag 5 juli 2009

Han har inte riktigt alla kantareller i korgen

Idag jobbade jag med nya vikarien som jag har väldigt svårt för. Kan inte säga att han bättrade på sina odds hos mig efter att vi skulle lägga en. Jag står mellan vägg och en stol när:

Kollegan: Hähä jag trycker väl inte upp dig mot väggen nu?
Jag: Nej, det är lugnt...
Kollegan: Hähä annars kan det ju vara trevligt att trycka upp någon mot väggen ibland...

Jag bara stirrade på honom och undrade om han sa precis det han hade sagt. Jävla satans idiot! Har man någon social kompetens fattar man att det är ingenting man säger till en kollega man har jobbat med en gång tidigare. En kollega som dessutom har sagt "förlåt om jag inte pratar så mycket idag men jag har en dålig dag." Han kanske tyckte att det var menat som en stämningshöjare men han kan tänka efter en gång innan han öppnar käften.

Allrahelst ville jag kicksparka honom i magen men istället bakade jag fyra sorters kakor så jag slapp prata med honom.

4 kommentarer:

Linus sa...

Usch vilket ägg. Tycker du borde prata med chefen eller föreståndaren. För det där var verkligen långt ifrån ok. kram

Anonühm sa...

Ä, tryck ner honom i skorna med några spetsfundiga kommentarer, säg dom med ett sött litet leende så han inte vet om du var snällt humoristisk eller precis fällde en spydig replik. Hähä ;)

Jo tjena sa...

Linus - Jag ska prata med dom andra ordinarie kollegorna, han är ju ute efter ett mammavick och dom bör veta hur han är.

Anonuhm - Haha han fattar inte sånt

Amanda sa...

Ja han verkar inte riktigt ha alla flatorna i trucken, som man brukar säga!