fredag 25 mars 2011

Skulle inte tro det va...

Tingsryd måste vara det perfekta stället att ha barn på! sa någon. Jag undrade i mitt tysta sinne om personen trillat och slagit i huvudet jävligt hårt.

En liten inskränkt håla med hög rasistfaktor där du får skylla dig själv om du inte gillar hockey på fritiden. Det här med att tänka outside the box? Nej, inget som sysslas med här, det kan vara farligt. Tingsryd, hålan med mindrevärdeskomplex som måste hävda sig konstant. Och så går det som det går också.

Ja, byn ligger jättefint, en stor sjö ligger nära, skog, om man nu gillar det och inte så långt från hav. Men det är det enda positiva med den här hålan, om ni frågar mig.

Skulle jag ändra mig och vilja ha barn en gång, jag skulle dra till en storstad, direkt. Stockholm exempelvis. Stackars ungar som måste växa upp i en storstad! fick jag höra som invändning när jag la fram mitt resonemang.

Grattis ungar! skulle jag säga till människor som uppfostrar sina barn i stadsmiljöer. Jag tror inte att mindre ställen per automatik innebär en tryggare uppväxt. Det händer skit på sådana ställen också.

I större städer finns möjligheter som oftast inte finns i byhålor a la Tingsryd. Möjligheten att sticka ut från normen, träffa likasinnade och syssla med annat än hockey.

Du är så negativ Petra! fick jag tillbaka. Ja, jo, jag vet. Och min själ är död.

Inga kommentarer: