lördag 12 mars 2011

Jag har väntat

Jag har en cool attityd till det hela. Avslappnad ni vet. I don't care liksom.

I fyra lördagar. Den femte lördagen, det är då allt ändras. För då kommer schlagerfjollan i mig ut. Åh herregud vad det längtas till att klockan ska slå åtta. Då är det jag som är bänkad i soffan, tippar, suckar och stönar. Tummar hålls, svordomar och jubel delas ut i takt med poängen.

Vinner inte "min" låt ikväll dör jag en smula.

För det här med schlager, det är på dödligt allvar.

5 kommentarer:

ullebengtsson sa...

Hehe, jag ser fram emot chipsen

Anonym sa...

Vad tycks om Saade och vad tycks om att Diva International återuppstår i årets ESC? :D

Julia

Fisken sa...

Gud. Gud nej.

Huskatt sa...

Jag hörde det. Många röster som sjöng med och tjooade glatt. Det var smått nog för min del.

Jo tjena sa...

Ulle - Gottegris där.

Julia - Danny skulle nog ha en bättre chans i ESC men min personliga favorit var Swingfly som tyvärr inte skulle klara sig i ESC. Som svar på Diva International säger jag - oh my fakking gad.

Fisken - Jag vet nog att du sitter och skrålar med till varenda mellolåt i bilen.

Huskatt - Sötkatt där.