lördag 19 december 2009

Jag kan inte låta bli...

Det var längesen jag gjorde en lista så här kommer en!

Nämn något som gjorde dig glad igår: En av mina bästa vänner, Nykteristfinnen, kom över för att fika. Alltid lika roligt att prata med någon som är lika bitter som en själv.

Vad gjorde du kl 08 imorse: Målade naglarna.

Vad gjorde du för 15 min sedan: Tänkte "inte halka, inte halka..." när jag gick uppför backen from hell.

Det sista du sa högt: Jag sjöng "White christmas" tills grannen bankade i väggen. Lättstörda jävel, lite skönsång har ingen dött av.


Det senaste någon sa till dig: "Älskar dig sessan"


Vad har du druckit idag: Massa vatten och lite cola.


Vad var det senaste du åt: Åt helvete för salt flamberad anka (ja, jag fuskar ibland) på "En thai till...?"


Vad var det senaste du köpte: Laktosfri mjölk.

Vad är det för färg på din ytterdörr: Träfärgad. Fast jag trodde den var röd. Det innebär att jag har levt 1½ år i lögn. Sanningen smärtar.


Vad är det för väder hos dig nu: Snöstorm, igen.


Godaste glassmaken: Äppel/kanel och pecanöt/kola.


Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Ja, efter att jag träffade R gör jag det. Visste direkt att han var the one.
Sover du tungt: En hel brandbilskår kan köra förbi med sirerna på utan att jag reagerar. Men om täcket försvinner vaknar jag direkt.


Drömmer du mardrömmar: Nej, inte vad jag vet. Minns sällan vad jag drömmer och tur är väl det ibland?


Trivs du med ditt jobb: I love my work!


Favoritklädsel: Någon fin kjol, en snygg topp och ett par heels till det så är jag nöjd.


Favoritlåt just nu: "Billie Jean" med MJ.


Vad ser du om du tittar till höger: Min säng.


Vad gör dig glad just nu: Min själ är död och jag kan inte känna glädje. Enligt vissa. Jag själv anser att jag blir glad utav mycket just nu. Mest utav allt att jag snart får krama sönder mina underbara systrar.

Vad ska du göra härnäst: Häva i mig té!


Höger eller vänsterhänt: Left is the new right.


Humör just nu: Lite trött men uppspelt.


Favoritgodis: Choklad och oliver.


Kläder just nu: Flanellpyjamas.


Sommarplaner: Att njuta som fan om jag överlever vintern. Och Pride! Massa fest med underbara människor!


Hur många kuddar sover du med: 4.


Spelar du något instrument: Jag kan fortfarande spela "Lilla snigel" på blockflöjt som jag lärde mig vid 8 års ålder. Och fortfarande lika falskt.


Morgon eller nattmänniska: Nattuggla med dragning åt morgonmänniska.

Vad är viktigast för dig: Min familj, vänner, R och en massa annat.


Är du kittlig: Det berättar jag inte.


Snarkar du: Nej men jag gnisslar tänder och pratar i sömnen.


Stjärntecken: Jungfru med allt vad det innebär.


Äckligaste insekten: Mygg. Fy fan vad jag hatar myggor!


Längtar du mest efter just nu: Min pappa, mina systrar och resten av min stora härliga familj, Snuffse. Men framför allt vill jag veta vad R har planerat för vår 1-årsdag i morgon.

3 kommentarer:

Daniel sa...

Vill test skittla dej!

Josefine sa...

Varje gång jag hör ordet blockflöjt får jag rysningar över hela kroppen. Min lillasyster hade en lång (lååååååååååång) period på högstadiet när hon gick och spelade i den förbannade flöjten för att störa mig och mellansystern. Sen slängde vi ena halvan och gömde den andra.. och levde lyckliga resten av våra dagar!

Jo tjena sa...

Daniel - Neeej!

Miss Muffin - Haha jag förstår er! Min mamma ångrade sig rätt rejält att hon inte lät mig börja spela trumpet som jag ville utan satte mig på blockflöjtslektioner.