tisdag 1 december 2009

Lite tossig är jag nog allt

Igår innan allt glassätande passade jag och Linus på att handla tillsammans. Av någon anledning drogs vi direkt till våra favorithyllor - städhyllorna! Där stod vi en bra stund och sniffade lyckligt i luften för att insupa alla dofter från rengöringsmedel. Och helt plötsligt såg vi det, erbjudandet om två wc-refresher för en mindre peng. Där stod vi och diskuterade vilka dofter vi skulle välja. Det slutade med att jag tog cherry blossom och citron (citrondoftsjunkie som jag är).

Idag var det dags för att byta refresher i toastolen och jag valde att börja med cherry blossom. Var lite rädd för att det skulle dofta åt helvete för starkt för min känsliga nos. Men det doftade ingentig! Jag spolade och spolade för att frigöra doftessenserna men icke. Det gick så långt att jag körde ner huvudet i toaletten för att se om det luktade blommor. Nada. Idag var det jag som gick till jobbet med ett slokat huvud.

Men när jag kom hem - då var det andra bullar! Hela badrummet doftade ljuvligt! Och jag vet att det inte berodde på Mr. Muscle's badrumsrengöring. Den doftar apa.

Efter att ha haft en riktig telefonmarodör på tråden ett X antal gånger under mitt pass var det en ren fröjd att komma hem.

Jag ska nog köpa på mig ett lager, bara för att... Eller ja, jag vill bara hänga i rengöringsgången ett tag och njuta.

Inga kommentarer: