torsdag 3 december 2009

Ett litet förtydligande

Okej, så här ligger det till. Jag har fått flera mail och kommentarer om att jag är väldigt elak, undran om varför jag hatar barn, att jag kastar skit på gamlingar som ska dö i morgon, min själ är svart och död osv. Jag är en hemsk människa helt enkelt.

Så här är det. Allt är inte svart och vitt. Varken i livet eller i den här bloggen. Ja, det finns mycket jag inte tycker om. Finns desto mer som jag älskar. Jag är en känslomänniska i många fall och den sidan av mig kommer fram här. Oftast när jag är arg eller bitter i allmänhet. Och ja, jag kan svära en hel del ibland men jag anser inte att jag borde brinna i skärselden för det.

Den här bloggen heter "Petra - din bittra vänsterhänta vän" utav en anledning. Jag vill få utlopp för min bittra sida helt enkelt. Annars hade jag kunnat döpa bloggen till "Petra - där solskenet och glädjen alltid finns".

I mångt och mycket är jag är en glad person men alla är någon gång förbannade, bittra, ledsna eller sura. Visst kanske jag framstår som en väldigt hatisk och bitter människa ofta här i bloggen men det är viktigt att komma ihåg att jag inte alltid är sådan. Vilket jag hoppas på att mina inlägg som är skrivna när jag känner mig positiv eller glad i allmänhet visar.

Så, det sista jag vill säga är - läs mig med en nypa salt för fan.

11 kommentarer:

Josefine sa...

hahaha... åh herre gud. jag skulle nog aldrig läsa en blogg som heter där solskenet och glädjen finns. det låter så... hmm.. sjukt på något sätt. inget fel på att vara glad alltså. men vilka menlösa texter det skulle bli. rent allmänt borde nog folk bli bättre på att inte läsa allt så bokstavligt som man skriver. kanske att vissa skulle slappna av lite istället.eller exempelvis sluta läsa ens blogg.

Kitty sa...

Tsss, vad är det för surfittor!? Jag tycker du verkar vara en skön tjej och det är helt ok at tycka illa om saker och det är väl bättre att skriva det på bloggen än att skälla ut tanten och fälla krokben för den jobbiga ungen. Go Petra, säger jag. Hade din blogg bara varit ljus och solskinig hade jag nog inte fortsatt läsa ;)

Jo tjena sa...

Miss Muffin - Där solskenet och glädjen finns låter nästan som om man knaprade glädjepiller. Sen är jag lite rädd för människor som alltid är glada och positiva och tror att dom är massmördare.

Håller helt klart med, man ska inte bokstavstolka allt man läser och bli lite laidback ibland, speciellt när det gäller bloggar.

Kitty - Haha man tackar! Och jag lovar dig att jag kommer inte bli en renodlad solskensblogg ;)

H sa...

Har visst missat lite här...
Jag gillar verkligen din blogg o känner igen mig i det du skriver. Jag kan också låta rätt bitter men det är ju inte alltid man är helt allvarlig heller. Ironi förstår inte vissa o de är väldigt glada i att skälla på en. Men sluta läsa min blogg då för sjutton! säger jag bara. Ingen tvingar dom. Lite komiskt att gnälla o vara dum mot dig när de bara sprider skit själva. Fattar inte vad det är för fel på en del människor. Det var precis din titel jag fastnade för när jag började läsa din blogg kan jag säga. Är man glad jämt är det ju nåt fel på en...;) O är det nåt jag avskyr är det käcka människor...

xixa sa...

Du är så fin du! :)

Anonühm sa...

Åå, jag vill också få beundrarbrev...! ;)

Jo tjena sa...

H - Du slog huvudet på spiken! Jag använder mig mycket av ironi och kan man inte med ironi, ja då kanske man ska läsa någon annan blogg. Gud ja, käcka människor alltså, dom är så sjukt läskiga. Man kan inte vara glad hela tiden, det är en psykisk omöjlighet. Den dagen då jag är glad konstant - lägg in mig på rehab säger jag bara.

Xixa - Haha tack?

Anonuhm - Du kan få så många beundrarbrev du vill av mig ;)

greken sa...

vem fan har skrivit så sjuka kommentarer? blääääääääää älskar din blogg!

Fisken sa...

Solsken och glädje? Vad är för jävla trams? Vi VILL ju läsa om hur du plågar barn och rakar grannens katt... :-P

Jo tjena sa...

Fisken - Att jag ska bli en solskensblogg behöver du inte oroa dig för ;) Jag kommer fortsätta vara mitt sura och bittra vanliga jag som hatar barn och som smider hämndplaner mot grannen ;)

Anna sa...

Va har jag missat nåt!?
Ska anstränga mej lite exttra nu för att se om jag inte kan bli lite provocerad eller rädd för dina inlägg:P