onsdag 2 december 2009

Det här trodde jag inte om mig själv!

Inte nog med att solen sken för första gången på typ en månad så har min händiga sida kommit fram! Jag fick för mig att rensa handfatsavloppet. Bör kanske tillägga att jag aldrig har gjort det i hela mitt liv och sist det rensades gjorde R det på vår andra dejt. Det var bara att ta på sig städhandskarna och skrida till verket! Var bara ett litet problem...jag hade inte en jävla aning om var jag skulle skruva av för att kunna rensa. Det slutade med att jag fick R att mmsa över en bild där han tydligt pekade på stället jag skulle skruva.

Jag som är lite äckelmagad av mig var lite orolig för hur mycket smuts det skulle finnas i röret men jag fixade det galant! Jag fick ihop röret också efteråt och inte en vattendroppe kom utanför röret när jag testade allt. Kan väl säga att jag är rätt stolt över mig själv. Fast, vem försöker jag lura, jag är otroligt stolt över mig själv!

Kanske ska sadla om till rörmokare?

4 kommentarer:

Ivana sa...

Jag älskar att rensa avlopp. Har ingen aning varför då det är en rätt så vidrig syssla. Men man känner sig så mäktig när man har fixat en sådan sak, att vattnet rinner bättre enbart tack vare en själv! :)

Jo tjena sa...

Så med andra ord är det dig man ska hojta på när man behöver hjälp med avlopp? ;) Men förstår vad du menar, kände mig otroligt duktig efteråt och det var inte så svårt som jag trodde, härlig känsla det där =)

Anonühm sa...

Propplösare iz da shit!

Jo tjena sa...

Anonuhm - Äsch, vad ska jag med propplösare till när jag är så duktig på att rensa avlopp själv nu? ;)