lördag 19 december 2009

Det här är så jävla tråkigt att jag knappt finner ord

Jag såg ett mail tidigare i morse som gjorde mig rätt nedslagen. Stockholm stad har beslutat att inte finansiera Egalia längre. Jag har skrivit om Egalia tidigare som är RFSL's ungdomshäng för alla upp till 20. Det startade 2007 som ett projekt finasierat utav Allmänna arvsfonden. Sista kvartalet under 2009, när projektperioden och pengarna tog slut, gick Stockholm stad in och finansierade. Men nu har alltså Stockholm stad beslutat att inte finansiera Egalia längre vilket känns för jävligt.

Det finns få ställen för ungdomar under 18 (HBT eller ej) att hänga på när fritidsgårdarna läggs ner en efter en. Vilket är för jävligt. Egalia har varit otroligt populärt och det beräknas att varje år har ca 2500 ungdomar besökt Egalia. Tyvärr kan inte RFSL finasiera Egalia helt på egen hand som redan har en ansträngd budget och är därför beroende utav bidrag och annan finansiering utav Egalia.

Nu ska jag hålla tummarna hårt för att finansieringen går att lösa och att Egalia kan få finnas kvar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fy för borgarna!
Egalia är som ett andra hem >.<

Jo tjena sa...

Anonym - Det är för jävligt. Förstår inte hur Stockholm stad kunde ta det beslutet ärligt talat.