torsdag 3 december 2009

Nu är hon igång igen...

Och hon är inte glad kan jag meddela!

Är det något jag hatar så är det människor som säger "visst, jag fixar!" för att sen totalignorera varenda samtal, sms och mail man får iväg för att kolla läget utan att ens höra av sig tillbaka. Och när man får ett sms som börjar med "jag börjar bli lite orolig nu när jag inte får tag på dig..." borde man inte ta det som en indikation på att man kanske skulle höra av sig till sin gruppmedlem? Sin enda gruppmedlem bör tilläggas.

Det är så jävla respektlöst, speciellt när personen är medveten om att den som hamnar i skiten är inte personen själv utan det är jag! Panikstadiet är lämnat för länge sedan, nu är jag så förbannad att jag håller på att krevera. Hur fan kan man bete sig så här?! Och jag vet att personen inte är död eftersom att regelbundna uppdateringar på ansiktsboken görs men inte ett enda jävla sms går att skicka för att säga "du, jag är ledsen men jag är på tok för sjuk för att fixa det här nu". Det är det enda jag begär!

Jag vill inte stå med piskan och mana på personen, för helvete, vi är ändå vuxna och har lite vett i huvudet. Vill man inte ta ansvar, sure, men säg det för fan! Man lämnar inte någon i sticket på det här viset. Respektlöst är vad det är!

Så, kära läsare, vad har vi lärt oss utav det här? Lita inte på människor i första taget, det går bara åt helvete för dig då.

3 kommentarer:

greken sa...

vilken jävla idiot! men de e sant, den enda personen man kan lita på är egentligen bara en själv!!! sätt dit idioten ordentligt tycker jag.

H sa...

Jag får ofta höra att jag går miste om mycket för att jag inte litar på människor. Men jag ser det som att jag inte blir besviken så ofta...
För övrigt är jag allergisk mot människor som säger att de fixar allt på en gång utan en sekunds eftertänksamhet. Dom brukar aldrig få nåt gjort istället har jag märkt.

Jo tjena sa...

Greken - Ja, sa inte så positiva ord till vår kursansvarige men jag fick iaf uppskov på föredraget bara jag skickar in analysen i tid.

H - Ja men det håller jag med dig om. Jag har svårt att lita på människor och blir sällan privat med någon bara så där, visst, kanske lite synd ibland å andra sidan säger jag som dig, jag blir inte besviken så ofta. I det långa loppet handlar det ju ändå ofta om att skydda sig själv.

Same here! Jag blir lite suspekt inställd mot människor som är överentusiastiska och säger att dom kan fixa allt direkt.