lördag 26 december 2009

Är det jul så är det jul

Jag har nog inte ätit något under dessa dagar som kan gå under kategorin nyttigt. Förutom lax då. Tvivlar dock på att dom mängderna lax jag har fått i mig anses som nyttiga. Jag menar, herregud, julmust till frukost. "Det är bara jul en gång om året" tänker jag och häller upp ett glas till, sätter kolsyran i halsen och får ont i näsgångarna. För att trösta mig går jag och tar mig en mintkyss som grannen gjort. Sen ser jag resten av godisskålarna och så är det kört.

För att iaf kunna säga att jag har varit duktig under julen tog jag med Snuffse på en springtur. Eller, jag försökte iaf. Nyligt könsmogen som han är ska han stanna varannan meter för att skvätta lite där andra hundar också har skvätt. Det är ett under att mina armar inte har gått ur led när han helt plötsligt har tvärstannat.

På jobbet går det inte bättre. Kollegorna är duktiga som fan på att göra julgodis. Står en fin skål inne på kontoret som fylls på kontinueligt med gottis. Och under skvallrandet som vi bedriver när vi har en lugn stund går handen omedvetet (oftast medvetet ska jag nog erkänna) till skålen. "Jävla tanter och deras godis" tänker jag och tar en rocky road-bit till.

Jag får nog boka en stol till på planet för att kunna få plats efter allt det här frosseriet.

1 kommentar:

Fisken sa...

Äh va fan! Julen är frosseriets högtid. Det är ju mer eller mindre en synd att INTE gå upp i vikt då ju!
Dessutom så är jag i form. Rund är också en form ju?
God fortsättning!