fredag 11 december 2009

Här är en av orsakerna varför jag inte läser Aftonbladet

Är killen jag träffar gay?
Hur vet man om en kille är bög? Den kille jag har träffat är väldigt rar och vi har haft sex men hans prio nr ett är hans killkompisar. Och han tar inte några initiativ sexuellt längre. Jag har en känsla av att något inte riktigt stämmer. Hur kan jag veta säkert?
/Osäker tjej

Malena: Att ha många killkompisar behöver inte betyda att han är gay. Och skulle han vara det märker du det säkert efterhand. Många homosexuella killar gillar till exempel schlagermusik. Så ta du en titt på hans musiksmak. Är cd-kollektionen fylld av opera eller schlager eller ligger där drösar av country och western? Hur ser badrummet ut? Hänger det Versache-handdukar där? Är badrumsskåpet fyllt av mer hår och skönhetsprodukter än vad du själv har? Det kan vara några tecken som kan tyda på att han gillar killar mer än som kompisar. Men gå på din magkänsla, känns det bra så njut av relationen. Det finns många förhållanden där killen är bisexuell och ändå har ett fint och fungerande förhållande med en tjej.

Men HERREGUD! Vad fan är det för fel på dig Malena Ivarsson?! Kvinnan svarar alltså på sex- och samlevnadsfrågor i bilagan Aftonbladet Söndag och då kan man tänka sig att människan har lite vettiga svar. Det verkar inte riktigt vara så. Vad har hänt med dom gamla hederliga råden såsom att ibland kan sexlusten variera och att hon ska prata med killen om hur hon känner? Det finns något som heter K O M M U N I K A T I O N, Malena som är jävligt bra i ett förhållande. Och varför börja pladdra vidare om tecken tjejen ska hålla utkik efter som kan tyda på att han är gay? Säg som det är istället. Sexlust kan variera i perioder och oftast är det inget att oroa sig över så länge man PRATAR om det.

Koll på läget är något som Malena inte verkar ha. Hon verkar istället ha en klar och tydlig bild framför sig hur man är som bög. Att killar som inte definierar sig som bögar också kan gilla opera och schlager verkar hon inte tänka på. För fan, bögarna har inte ensamrätt på allt vad schlager heter.

Nehej du Aftonbladet, kanske dags att se sig om efter en ny rådgivare som har vett i skallen?

9 kommentarer:

H sa...

Men jösses. Jag saknar ord. Jag som tyckte det var illa nog med kommentaren jag hörde igår: "Han är bög men jäklar vad han kan slåss!". Varav jag frågade: "För bögar slåss bara med öppna handflator som i bråket mellan Daniel o Mark i Bridget Jones?"

Anonühm sa...

Förskräckande!

Jo tjena sa...

H - Jag trodde det var ett skämt när jag läste det. Eh, men vilket påstående! Bra kontring av dig! Vad fick du för svar på det?

Anonuhm - Förskräckande är ordet.

H sa...

Jag fick inte så värst mycket svar mer än att folk skrattade åt killen när han stammande inte kunde komma på vad han skulle svara...

Amanda sa...

HAHAHAHAHAHA, jag DÖÖÖÖR!

greken sa...

sjukaste svaret jag sett! du borde skriva ett inlägg till dom som kan hamna på en av förstasidorna om hur sjukt det är.. jävla tomte asså

fisken sa...

Jo...schlager suger. Om JAG fick som jag ville skulle Schlager bannlysas ifrån tv och Christer Björkman förvisas till Finland.
Jag skiter dock i hans sexuella läggning. Jag hade tyckt att han var en idiot om han så hade varit hetrosexuell och byggd som Carmen Electra.

Anna sa...

Va!? Är det på riktigt?

Jo tjena sa...

Greken - Jag ska bara lugna ner mig först...

Fisken - Ja, schlager är apdåligt (om jag inte är full)

Anna - Japp, det är på riktigt, tyvärr. Trodde också att det var ett skämt först.