onsdag 22 oktober 2008

(Jag har skrynklig choklad i en termos)

Tog en promenad tidigare idag, det var underbart. Jag kände mig lite modig och gick en annan runda än den jag gick med grannen. Det är finare här omkring än vad jag trodde.

Sådana här höstdagar älskar jag, när solen skiner och det doftar höst.

I övermorgon åker jag till Tingsryd, ska bli skönt att träffa familjen igen. Märkligt nog hade mitt gamla jobb på känn att jag skulle ner och undrade om jag kunde jobba på lördag, mellan 9 - 18, hade visserligen varit skönt med lite extra pengar men jag kände verkligen inte för det. Jag saknar visserligen kollegorna och dom boende, var ju inte så pigg sist jag gjorde en runda på jobbet så kanske tittar in och säger hej. Hade det varit ett kortare pass hade jag sagt ja men jag kände att jag vill träffa familjen och kanske göra en sväng till Växjö på lördag. Och alltid glömmer tanterna på resursenheten bort att titta lite mer noga i sina papper där det står att jag bor i Stockholm. Trevliga virrpannor det där.

10 kommentarer:

Anonühm sa...

Vilken underbar dag!

Skrynklig är den bästa, då vet man att den är hemmalagad med omsorg, efter personlig smak.

Jo tjena sa...

Ja, precis så som varm choklad ska vara =)

Therese sa...

När kommer du tillbaka?

Jo tjena sa...

Therese - kommer bara vara borta över helgen =)

Therese sa...

Så du är hemma och ledig och feberfri på tisdag? ;) Med kanal fem?

Jo tjena sa...

Kommer du stå ut med att jag har världens tentaångest och har med dig glass är det bara att komma över ;)

Therese sa...

I bring myrra, rökelse och cookie dough. :)

Jo tjena sa...

Du vet minsann hur man ska muntra upp en människa =)

Therese sa...

Jag förväntar mig detsamma när jag har pre-vinterkonferensångest om ett par veckor.

Jo tjena sa...

Givetvis - du får glass och fritt utnyttjande av min tv valfri kväll!