tisdag 21 oktober 2008

"Men för helvete!"

Cyklister är inte människor. Dom är fallna änglar utsända av Lucifer.

Jag var ute och gick med grannen igår, hon tyckte det var dags att jag fick se Flemingsbergs vattenreningsverk. Det låter hemskt, jag vet, men var ett väldigt fint grönområde. När vi i lugnan ro spatserar grusvägen fram hör vi en cykel komma bakom oss varpå vi båda automatiskt går till varsinn kant för att släppa fram cyklisten. Tror ni cyklisten fattar detta? Nej då. Han kör bakom mig och ger sig fan på att cykla om mig på insidan. Denna insida består av en tio cm bred gräskant och ett dike. Att cykla i mitten där det fanns gott om plats fanns tydligen inte i hans värld. Varför göra det enkelt för sig när man kan riskera att hamna i diket och skrämma någon? Jag fick även ett ilsket utrop kastat mot mig när han väl hade tagit sig förbi.

Jag och grannen gick även förbi en nyöppnad restuarang/pizzeria som vi ska testa. Kommer detta nya ställe vara bättre än veteranen Robbans? Det återstår att se.

Igår somnade jag vid åtta på kvällen och sov i över elva timmar. Jag tror att min kropp ville göra ett statement.

2 kommentarer:

Myrddin sa...

Bah. Elva timmar? Du har mycket att lära ;)

Robbans gör inte god mat. Däremot det där stället som är liksom samma ägare som affären (inte den där man hämtar Schenker-post, utan den liksom, lite längre upp) och som har konstiga öppettider.
Och nej, inte restaurangen. Pizzerian ligger liksom på hörnet? DÄR har de god mat :D
Var ligger det nya placet?

Jo tjena sa...

Ja men du har ju övat i några år ;)

Robbans gör visst god mat! Du är bara bitter för att du är glutenallergiker. Hm, har inte varit på den du pratar om...den nya ligger mellan Nära dej och den lilla spelbutiken, inte den där man kan hämta ut Schenker.