lördag 25 oktober 2008

Det blev rätt bra trots allt

Idag var det den stora mor - och dotterdagen och det gick rätt bra faktiskt. Vi körde in till Växjö för att strosa i affärer och njuta av höstvädret innan vi åkte hem för att göra "sådan där konstig mat" som pappa skämtsamt sa om mitt potatismos (rostade tomater i salt, olivolja och vitlök krossas i potatismoset) men han tyckte om det.

Kvällen blev också väldigt trevlig, jag gjorde sushi som blev väldigt uppskattat. Extra roligt var det när mamma gav upp försöken med att äta med pinnar och tog fram kniv och gaffel. Blev lite sushi över som jag ska ha som färdkost på tåget. Så in your face SJ - när ni krånglar straffar jag er genom att ta med egen mat istället för att köpa era torra mackor.

I morgon blir det hemfärd efter att jag har hälsat på systeryster A med familj. Hoppas att tågresan går smidigare hem än vad den gjorde hit.

2 kommentarer:

Myrddin sa...

Haha... Du har inte bloggat än. Vilket betyder att SJs tåg har varit försenade... wiiiie. :) Ser fram emot ett bittert inlägg.

Jo tjena sa...

Jag håller fast vid det jag skrev tidigare - jag kommer skaffa klippkort på SAS, sen skiter jag i miljöfarliga utsläpp för SJ är hemska.