torsdag 23 oktober 2008

Strålar ikapp med höstsolen!

Idag är en sådan där dag när jag inte muttrade surt när Lowe väckte mig vid sju utan glatt tittade upp och började prata en massa. Vi åt tom frukost ihop, vilket inte händer speciellt ofta på en vardag. Efter att Lowe hade åkt gjorde jag ett pass hip hop abs och studsade runt i lägenheten.

Jag har en sådan där innerlig glädje i kroppen idag. Ni vet en sådan som sprider sig ut i hela kroppen, ut i minsta lilla hårstrå och fyller hela mig. Jag har lust att hjula och känner att ingenting kan slå ner mig idag. Jag vill springa sjuhundanittiofyra varv runt huset för att sen slänga mig i en lövhög och se på alla molnfigurer. Inte ens tanken på allt jag måste läsa till tentan får mig på dåligt humör. Det är sprallighet idag och jag strålar ikapp med höstsolen som förgyller Stockholm idag.

Senare idag ska jag på lunch med P, promenad med grannen och lite tentaplugg innan det blir skolinformatörsutbildning. Sen mina vänner ska jag packa inför smålandsvistelsen för i morgon och under helgen kommer jag få umgås med människor som jag har toksaknat.

2 kommentarer:

xixa sa...

Men jag är ju inte där!! >_<

Myrddin sa...

Och inte jag heller. Dummigt.
Men hälsa alla fina småländska kossor och hästar från mig!