måndag 13 oktober 2008

Är helgen redan slut?

I fredags kom systerdotter L för att spendera helgen i den stora staden. Var väldigt trevligt. Efter att hon hade installerat sig i min lägenhet begav vi oss hem till Masae där Eeva väntade och gjorde sushi. Det var himla roligt! Och så mycket godare att göra egen.

Efter några timmars sömn masade jag iväg mig till RFSL- huset och påbörjade min utbildning som skolinformatör. En massa nya och roliga människor så jag är övertygad om att det kommer bli en rolig höst. På kvällen hamnade vi på Sidetrack tillsammans med Linus för att dricka några öl.

Söndagen gick i shoppingens tecken och vi gjorde även en liten kyrkovandring i gamla stan. Jag har nog aldrig varit i så många kyrkor som jag var i söndags.

Idag står städning på schemat, det behövs verkligen. Dessutom får jag besök av en granne senare i eftermiddag. Det känns kul att lära känna lite andra i huset förutom dom som går i klassen.

2 kommentarer:

xixa sa...

Hur sjutton kom ni på kyrkovandring?

Jo tjena sa...

Alltså...jag vet inte. Vi gick förbi stadskyrkan i gamla stan och hon ville in dit...sen kom vi till tyska kyrkan en bit bort och jag undrade på skämt om hon ville dit med, vilket hon ville.