fredag 24 oktober 2008

Vad fan hände?

Efter en grymt jobbig resa är jag nere i Tingsryd. Och nej, jag är ingen solskensmänniska just nu pga resan.

Det började med att jag satt på perrongen och tittade på alla poliser som av någon anledning sökte igenom perrongen tre - fyra gånger för att sen gå in i ett anländande tåg och söka igenom detta. Tio minuter innan avgång beslutar sig SJ för att det är ju en kanonidé att ändra plattform till det tåg jag skulle med och helst inte informera så mycket om det. Hej språngmarsch och förvirrade människor.

Jag hittar iaf rätt och sätter mig ner när fyra poliser kommer in i vagnen och går igenom denna, vilket dom gör tre gånger för att sen låta tåget åka iväg. Alla passagerare undrade vad som hänt men ingen information inte.

Efter Norrköping (där temperaturen enligt SJ var +23 grader) gick tåget sönder. Först gick en dörr sönder som dom fick tvinga igen och sen gick något annat sönder så dom fick åka i snigelfart. Jag såg en lång väntan på Växjö busstation framför mig.

Väl i Alvesta där det står klart att vi inte kommer hinna med det planerade anslutningståget får vi det glada meddelandet att det kommer inte komma några anslutningståg eftersom att det är ett elfel på hela den sträckan. En buss stod redo för att slussa oss som en skock får vidare. Jag trodde att jag skulle börja gråta av frustration.

Efter många om och men samt en busschaufför som körde i snigelfart (eller är jag van vid alla busschaffisar i sthlm?) hann jag med min planerade buss.

Jag vet att jag kommer bli en miljöbov men nästa gång tar jag fanimig flyget ner.

9 kommentarer:

Anonühm sa...

Kompenserade inte uniformerade poliser för allt strul?

Myrddin sa...

Anonühm; man kan tycka det.
Men det är kallt. De hade troligen jackor på sig.
Och Petra har bott vid polishögskolan. Hon har nog fantiserat nog med den tanken.

Och Ja. Det strular alltid med Petra... Eller vänta. Förlåt. Med SJ när Petra åker ;)

Jo tjena sa...

A - Dom hade ju sina tjocka vinteruniformer på =(

Markus - Älskar dig också ;)

Jo tjena sa...

Markus - ett tillägg, jag har bott vid polishögskolan, polisernas övningsområde och bor vid en polisstation, man kan inte ha för få fantasier om poliser... ;)

Anonym sa...

Välkommen ner till dom småländska skogarna, hoppas du har en härlig helg!=)

Jo tjena sa...

Anna - Tackar tackar! Hoppas att du också har haft en bra helg =) Jag var faktiskt i dina kvarter innan idag, var ute vid Samarkand och snurrade =)

Anonym sa...

Ja tack, min helg har varit rätt lugn o mkt trevlig!
Där ser man..Ja då var du ju mkt nära min kära barack. Skrik till nästa gång du är i krokarna så fixar jag kaffe!=P

Jo tjena sa...

Anna - Det lovar jag att göra! Nästa gång jag ska ner är över nyår men då har du kanske flytt fältet? =)

Anonym sa...

Ja det har jag ju tyvärr.. Typiskt!haha Men i vår nån gång så kke vi kan lyckas va i stan samtidigt=P