torsdag 30 oktober 2008

I wanna do bad things with you

Jahapp, då har jag varit hos läkaren. Jag säger bara en sak, dumhuvuden borde inte få ha läkarlicens. Efter att ha förklarat att min värk och mina övriga symptomer blivit värre samt att den alvedon forte jag fick utskrivet sist inte hjälpte. Vad tror ni att han gör? Han säger att han anser att jag är för ung för starkare medicin och tycker att jag ska testa med alvedon forte igen. Jag sa som det var, att jag anser motsatsen och att jag vill ha något som lindrar smärtan. "Njae, jag tror nog att vi testar med det här en gång till" säger stolpskottet. Remissen kunde han inte heller göra något åt, eftersom att jag inte anses vara tillräckligt sjuk för det. Jag tänker boka en tid hos en annan läkare för att få ytterligare ett uttlåtande.

När jag kom hem och loggande in på Qx hade jag fått ett mail från en person jag tyckte att jag kände igen. Klickade in mig på hans sida och nej, det kunde väl inte vara..? Jodå, det var Apan, som tydligen bara bor några hållplatser bort numer. Apan fick sitt smeknamn när vi gick på gymnasiet och han började bli lite väl påflugen genom sina telefonsamtal, hans hängde utanför mina lektionssalar (han gick på en annan skola) och hans stenhårda koll på mitt schema som han hade skrivit ut. Det hela slutade med att en nära väns exkille fick agera pojkvän åt mig för att han skulle sluta för ett vanligt nej förstod han inte.

Underbar dag.

1 kommentar:

Anonühm sa...

Stackars. Byt läkare. Meningen är väl att man ska få en diagnos och förhoppningsvis lösning, inte ofungerande smärtstillare =/

Lycka till med pluggandet o. s. v.