torsdag 16 oktober 2008

Ge mig massage! NU!

Efter att ha legat däckad i influensa några dagar tänkte jag börja ge mig ut i världen igen lite försiktigt. Tänkte, det var där det gick fel. Jag var ju bara tvungen att testa Hip hop abs som jag blev kär i, där pratar vi bra träning! Sen var det dags att knata iväg till studentpuben där jag stod mellan kl 19 - 03 och var trevlig mot en massa folk. När jag kom dit var det fullkomligt kaos i garderoben. Ingenting var klart, ställningarna var inte uppe, inga galgar, inga nummerlappar på, vilket vi i festkommittén var garanterade att barkillarna skulle fixa. Jo tjena! Killen dom hade satt i garderoben tills jag kom hade noll koll, han hade inget system och bara fäst lappar på väskor och galgar utan att ha tänkt igenom det. Så det var bara att kavla upp ärmarna och ta tag i det innan förstärkningen kom. Dreglade även över lite fina människor, var en fransman där som fick min kropp att fullkomligt skrika "SÄTT PÅ MIG!!"

Nu är jag hemma och är i stort behov av fotmassage.

Jag reflekterade även över fyllan på puben. Det verkade på något sätt vara mer okej att vara väldigt full som tjej än som kille enligt vakterna. Det fanns tjejer som knappt kunde stå upp och som inte blev utkastade. Det räckte med att en kille skulle trampa lite snett för att vakterna skulle vara på honom. Något som gör mig ännu mer förbannad är att killarna i baren fortsatte servera alkohol till överförfriskade personer som helt klart inte skulle ha mer. Visst, dom tjänar pengar på det men hade det blivit en kontroll kunde vi vinka bye bye till alkoholtillståndet och därmed till pengarna = deras företag går i konkurs och vi i festkommittén får det jävligt svårt att anordna fester. Och dessutom skulle vi i festkommittén få skiten för det utåt sett eftersom att få vet att vi inte driver själva baren utan det är ett eget företag som gör det.

Jag är så satans trött.

Inga kommentarer: