lördag 9 augusti 2008

Petra på nya äventyr

Igår var det dags för grillning och mys med lite familjemedlemmar. Ville träffa familjen så mycket jag kan innan jag åker hem till Stockholm i morgon.

Men eftersom att jag är Petra går saker och ting inte riktigt som jag har tänkt mig. Efter en väldigt trevlig middag och lagom till efterrätten, citronfromage som är min favorit, fick jag svåra smärtor i magen och storgrät. Jippie vad roligt. När jag pratade med sjukvårdsrådgivningen var det bara att packa en liten väska och åka in akut.

Väl på akuten blev jag snabbt uppkopplad till lite maskiner och förvandlades till en mänsklig nåldyna. Jag och svägerskan som skjutsade in mig hittade även en massa roliga saker i ett skåp, vad sägs om hemorrojdgummisnoddar? Eller en prostatapunktör? När jag låg där och kved framför akutläkaren insåg jag att "helvete, jag ska ju jobba lördag/söndag!" Vilket jag fick stränga förbud om att göra. Pappa fick lov att ringa till mitt jobb och förklara att jag skulle bli akut inlagd och inte fick jobba. Gjorde en runda förbi jobbet när vi åkte hem från sjukhuset för att hämta mina saker och säga "hej, jag lever!" till kollegorna. Vilka underbaringar dom är.

Efter ytterligare en massa blodprover som visade att jag är i tipptopp drog läkarna slutsatsen att jag kan ha en tarmficka som börjat blöda. Känns ju himla kul.

Däremot fick jag en del morfin vilket knockade mig nästan helt. Det var positivt.

I morgon åker jag hem till sthlm, om jag inte har ont. Vilket jag inte hoppas att jag har.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Krya på dej!

Anonym sa...

Stockholm var underbart!=) Och det var en hel del pridestämning. De flesta affärer hade prideskyltning, det var mkt folk ute på stan o sen såg vi en bit av paraden o då är det ju verkligen stämning om inte annat!=P
Vi hamnade på vårt gamla favoritställe Högbergs på fredagen, efter att ha varit o ätit jättegod tapas på Mamas and Tapas. Sen var det inflyttningsfest på lördagen så då kom vi aldrig in till stan, bara till ett mkt trevligt kareokeställe vid Ängbyplan=)


Låter som ett väldigt intressant och givande jobb! Och ja det blir ju så att man ger verkligen allt av sej själv för att dessa barn ska få en bra tillvaro i alla fall under den lilla tid man kan påverka!

Myrddin sa...

wie. Sjukhus morfin är läskigt :P

Men snart kommer du iaf =)