söndag 24 augusti 2008

Igår ja...

Igår var jag som synes i förra inlägget på fest och blev lite full i Nacka. En mycket trevlig kväll. Ännu trevligare blev det när jag hade min mobil i Eevas bakficka eftersom jag var ficklös och därmed kunde ta obehindrat på hennes rumpa, vilket jag även informerade Elisabet om via sms. "Gumman, du behöver ett ligg!" blev hennes svar på det hela. Någon frivillig?

När jag stod på tunnelbanan (vilket jag även lyckades åka åt fel håll för att sen ta helt fel uppgång när jag väl åkte rätt) började en rätt full kille prata med mig. Sen kläckte han ur sig dom bevingade orden "kan jag få ditt telefonnummer?" varpå eder favorit glatt svarade "nej men du kan få mitt paraply". Sen var jag framme vid min hållplats.

Vid pendeltågsstationen såg jag henne. Ni vet, en sådan söt tjej som får alla glada känslor att vrida sig sjuttiofem varv i kroppen. Där stod vi och log lite blygt mot varandra på det viset som man gör när man inte riktigt vågar gå fram till någon man gillar. En minut senare kom mitt tåg och hon stod kvar på perrongen.

3 kommentarer:

xixa sa...

tog han paraplyt? :O

Anonym sa...

Nej vilket "ofilmslut"! Jag som hade hoppats på "o sen levde vi lyckliga i alla våra dar" hahaha

Jo tjena sa...

Xixa - Nej, jag hoppade av precis efter at jag hade erbjudit honom det =)