tisdag 26 augusti 2008

Petra och derbyt

Det blev ingen kedo ikväll eftersom att Ingela släpade med mig på jobb istället. Vilket jag inte ångrar. Jag var värdinna i Hammarbys VIP-lounge i derbyt mellan Hammarby och AIK. Ett väldigt soft jobb om jag får säga det själv. Det gick ut på att vara trevlig mot människor i en kvart när första halvlek började och visa besökarna ner för en trappa, sen blev det mat under tiden som vi tittade på fotbollen från dom bästa platserna man kunde ha. Tio minuter innan andra halvlek slutade ställde jag mig för att kontrollera VIP- besökares pass i ca tjugo minuter innan det var dags för att titta på lite till fotboll. Och detta fick jag betalt för.

Vad jag tyckte om matchen? Jodå, eftersom jag var anställd av Hammarby var jag utåt sett solidarisk men hur fan spelade dom? Det jag vet om fotboll är att man ska föra bollen framåt, inte bakåt och inte dribbla bort sig själv när man har bollen. Och ärligt talat, Hammarbys klack, vad fan gjorde ni?! Att kasta in en fyrverkeripjäs som är en liten bit från att träffa AIKs målvakt i huvudet anser jag inte vara bra beteende. Inte heller att kasta en likadan mot kravallpoliserna.

När jag stod där och höll upp dörren för besökare och även dirigerade dom till toaletterna började jag fundera lite. Tydligen är det en oskriven regel på hur många män som får vistas vid en pissoar samtidigt. Oftast var det tre män inne åt gången medan resten väntade utanför. Jag gjorde en snabb blick in när det var tomt och räknade ut att det får plats fem män vid rännan, varför då inte vara fem samtidigt?

6 kommentarer:

Joakim sa...

Skulle du själv vilja visa upp dina intimaste delar när du kissar, lår mot lår, tätt, tätt sammanpackade???

Tack för att du tyckte det var roligt att jag var tillbaka. Glädjer mig.

Ha de gott // Spanarn

Joakim sa...

Tajt och tajt? Beror ju på vad man jämför med. Men i just DEN situationen är det definitivt för tajt för 5 stycken. Tro mig. :)

Dante sa...

Det finns ju inget bättre att stå så där riktigt tajt så att punghåret från killen bredvid kittlar mot din hand samtidigt som det skvätter lite härligt från killen som står på andra sidan om än.

Pissoarer när dom är som bäst

/D

Anonym sa...

Nämen, gick vi inte igenom offside-regeln i höstas - på flera föreläsningar ;) Hur var det nu igen Petra? Offside...? Du säger väl inte att min förklaring på offside inte fastnade men Daves föreläsningar om förvaltningen (som dessutom var på svengelska) gjorde det :O?

Jo tjena sa...

Eeva - inte ger man väl straff för offside?! Det nämnde du minsann inte ;)

Anonym sa...

nope, det gör man inte (eller det beror på vad du menar med straff) :) andra frågor kring fotboll - eller nån annan sport ;)