torsdag 9 september 2010

Aj lööv maj wöörk!

Idag var jag ute och skolinformerade för första gången sen i typ maj. Lite skakigt kändes det innan vi kom igång men jävlar vad vi körde på. Det satt i ryggraden och det kändes som att jag inte har gjort något annat den sista tiden än att stå och prata.

Härliga elever var det också. Det blev mycket diskussioner och nyfikna frågor. Precis som det ska vara! Och det är så härligt att se vilken medvetenhet det finns hos många utav eleverna. Det var ingen falsk politisk korrekthet, ungarna sa vad dom tyckte och tänkte, reflekterade kring normer och ifrågasatte sitt eget agerande. Det är så jävla kul att se! Och så lite sexsnack på det givetvis. Jag kan inte hjälpa det, men jag älskar att se dom små livens smått chockade ansikten när det går upp för dom vad vi snackar om.

Men satan vad trött jag kände mig efteråt, det tar på krafterna, det gör det. Heder till alla som orkar jobba som lärare, jag hade inte orkat med det.

3 kommentarer:

♥ C H E R R Y C H E E K ♥ sa...

Ungarna nuförtiden har det bra! Vi fick aldrig någon som kom och pratade inför oss, fusk! ^^

Jo tjena sa...

Cherrycheek - Ja, var likadant på min tid, ingen kom och pratade med oss, dagens ungar har det bra =)

Anna sa...

O heder till dej som är ute o skolinformerar, det är ett otroligt viktigt jobb!