tisdag 21 september 2010

Det är kärlek i hjärtat just nu!

Jag såg The kids are all right på bio innan idag. Var lite skeptisk först. Rädd för att filmen skulle visa sig vara en tragisk dramafilm om flatparet och deras barn. Hur destruktivt allt skulle bli när barnen fick kontakt med spermadonatorn. Och ja, den var destruktiv. Men ändå så jävla härlig. Många skratt blev det trots allvaret. Reaktionerna om hur en familj nästintill kan falla samman och allt ändras när någon ny gör entré. Jag satt och funderade en liten stund på hur det gick sen, om det blev en liten rödhårig unge som tultar omkring någonstans, som jag inte vet om och kanske aldrig får veta heller. Men, ska ni se en film på bio, se The kids are all right! Man får se naket dessutom.

När jag kom hem insåg jag att jag hade missat premiäravsnittet om Glada Hudikteatern. Trodde jag ja. Slog på tv:n och möttes utav flera glada ansikten. Jag blir seriöst glad i hjärtat av dessa människor. Dom närmsta tisdagarna kommer bli en helig stund för mig, så enkelt är det.

3 kommentarer:

Huskatt sa...

Låter som en rolig film, ska ha det i åtanke nästa gång jag går på bio..det blir väl om si så där en 1000 år eller nått :D

Daniel sa...

Att gräfta på fördomar med humor & skratt gillar jag! Ska se filmen!

ullebengtsson sa...

Jag läser ju en del bloggar om par/singlar som fått barn med hjälp av donerad sperma, så filmen är given. Vad kul att den verkar vara bra.