torsdag 30 september 2010

Tiden går så snabbt

Det känns som att det var igår vi stod och bråkade om dockvagnen, min systerdotter och jag. Alla dina leksaker är mina sa hon och jag tyckte att hon var en smula knäpp och väldigt jobbig i den stunden. Ett par år senare utsåg hon mig till storasyster och jag blev gladast i hela världen. Men sånt visar man inte om man är en cool 13-åring som jag var på den tiden. Eller inbillade sig som man snarare gjorde.

Vi växte upp, folk började kalla oss för vuxna men i mina ögon har hon förblivit min lilla lillasyster.

Idag berättade hon att hon ska flytta hemifrån. Herregud, hon är för ung för att flytta redan! blev min första tanke. Sen att jag var ett par år yngre än vad hon är nu när jag flyttade är en helt annan sak.

Herregud, hon är liksom stor nu. På riktigt. Nej, jag vill inte riktigt gå med på det.

5 kommentarer:

Daniel sa...

Svårt att inse Kalla fakta

Lisa sa...

ÅÅhh Petra , nu blev jag rörd ! Ett inlägg om mig (: jag kan knappt fatta det själv ska jag säga dig . Är lite nervös ! heh

Jo tjena sa...

Daniel - Det är extremt svårt att inse.

Lisa - Äsch, det kommer gå skitbra! Du ska få en matlagningskurs utav mig i inflyttningspresent ;)

lisa sa...

haha ja nu måste man lära sig sånt (: få väl äta pasta varje dag för det är så lätt!

Jo tjena sa...

Lisa - Äsch, du vet ju hur man gör pommes i ugnen också ;)