fredag 3 september 2010

Jag blir liksom inte förvånad längre

SD har gjort det igen. Kommit med ett nytt korkat uttalande alltså.

Häromdagen läste jag i Smålandsposten att en utav deras kommunpolitiker i Växjö belagts med munkavel (enligt politikern själv sitter han i karantän) eftersom att han gör bort sig nästan varje gång han gör ett uttalande.

När jag läste det här tänkte jag att om SD vill ha en seriös profil som parti och komma bort från att mer eller mindre alla förknippar partiet med rasism är det kanske bäst att sätta hela SD i karantän.

20 kommentarer:

Anonym sa...

Idioter finns överallt. Ex:

http://www.reflekterat.se/piratpartist-domd-for-valdtakt-mot-barn/

Ex 2:

http://frianyheter.wordpress.com/2009/10/02/socialdemokrat-domd-for-valdtakt-mot-barn/

Du kanske tror att Socialdemokraterna förespråkar våldtäkt av barn? Inte? Således, dra inte alltför långtgående slutsatser av enskilda individer.

Huskatt sa...

Dom där har tomtar på loftet.

Jo tjena sa...

Anonym - För mig blev dessa personer mer eller mindre spiken i kistan för vad jag anser om SD, i synnerhet med hur mycket skit som har kommit fram om detta parti. Har även bildat mig min uppfattning genom att läsa på om vad detta parti står för.

Däremot är jag mycket väl medveten om att idioter finns överallt, det behöver jag inte upplysas om.

Huskatt - Minst sagt.

Anonym sa...

Jag blev lite besviken när jag fick klart för mig att Dagens Nyheter som vanligt hittat på.

För det första är Wahlberg knappast någon politiker. Han är inte invald i någon församling och har aldrig stått på "valbar plats".

För det andra var det inte han som skrev att afrikaner våldtar, han citerade en längre text som någon anonym skrivit på Flashback.

Sedan är det lite tråkigt att inte inlägget finns kvar på hans blogg. Ett sunt tecken kanske. Han insåg väl förmodligen inte att han som obetydlig medlem skulle få riksmedia på sig när han bloggade om något han läst på Flashback. När han insåg sitt misstag försvann inlägget...

Anonym sa...

"För mig blev dessa personer mer eller mindre spiken i kistan för vad jag anser om SD" Vilka är dessa personer?

Berätta för mig, vad står Sd för? - nu när du läst på?

Alex sa...

Men Petra då...
Satte du kaffet i din politisk korrekta hals när du läste ordet neger?
Vad lever du i för verklighet? Tycker du det inlägget som han citerade från forumet Flashback ska vara representativt för hur ett partis politik ska se ut?

"Asså det där är bara waaay to much altså, han citerade någon som skrev neger!"

Anonym sa...

Man skall vara källkritisk. Speciellt om artikeln stått i DN. Speciellt om det skrivits i svensk massmedia. Speciellt som det är valtider, och smutskastning pågår - vänsterjournalistiken har mer uttalat detta på sin agenda, Lenin beskriver ganska exemplifierat hur man gör för att den sanne revolutionären "simmar likt en fisk i proletariatets ström i syfte att störta högern". Jag gick in på Per T K Wahlberg blogg; det stod inte ett ord om det DN anger. Ser inte att man med nödvändighet måste idiotförklara Per T K Wahlberg. Kanske det är DN som sysslar med desinforamtion?

Jo tjena sa...

Anonym - Han kanske insåg att det skulle skrivas mycket om det i media och skada partiet? Som jag skrev, sådana inlägg som han skrev är nog ingenting som SD vill förknippas med eftersom dom vill komma bort från rasiststämpeln.

Alex - Haha jag är inte politisk korrekt och nej jag satte inte i halsen för att någon skrev neger. Och som jag skrev tidigare, jag bildar mig inte uppfattning om vad han skrev i sin blogg om hela partiet.

Anonym sa...

# Jo tjena

"jag bildar mig inte uppfattning om vad han skrev i sin blogg om hela partiet." Säger du inte emot dig själv nu lite...

Frågan återstår. Vad står Sd för? - nu när du läst på.

Anonym sa...

SD borde kanske följa med lite i vetenskapen då det har varit klart väldigt länge att människa (Homo sapiens)kommer ursprungligen från Afrika.

Anonym sa...

Bry dig nu inte om dessa tomtar som kommer från Flashback för att försvara sitt parti och sina politiker och snacka om PK. De vill bara vidareutveckla en diskussion med dig så kan de sen länka till sina kära siffror och statistik.

Anonym sa...

Japp, för siffror och statistik är något riktigt hemskt och hotfullt. Vi borde förbjuda matematik, kanske all form av vetenskap när vi ändå är igång? Vetenskap kan göra att folk tänker själva, och självständiga människor vill vi inte ha!

Jag röstar för Sverige den 19:e september. Jag röstar för de våldtagna kvinnorna, för rånoffren och för de tusentals som fått sina bilar uppeldade i år.

Mbullah sa...

Jag tycker det verkar stämma ganska bra med vad de flesta tycker men inte säger högt.

Effi sa...

jag håller med dig petra! hela SD bör använda munkavel. det absolut värsta jag har sett är nog denna nya reklamfilm från SD. titta på denna och säg mig om SD verkligen är ett seriöst parti. Jag mår faktiskt illa när jag ser det här:

http://www.youtube.com/watch?v=XkRRdth8AHc&feature=player_embedded

Anonym sa...

Många gör ju som du Petra, och vill förbjuda och hindra folk från att rösta. Men jag är lite nyfiken, hur tänker ni kring dem som röstar?

Reflekterar du aldrig på varför folk röstar på Sverigedemokraterna? Den där flickan som blivit gruppvåldtagen av afrikaner, pappan som fått sin bil uppeldad under natten, pensionären som blivit knivrånad mitt på dagen.

Hur vill du förmå dem att inse att mångkulturen är något positivt och bra? Att det där knivrånet, den där våldtäkten och den uppbrända bilen är något positivt och berikande?

Jag bara undrar, hur tänker du?

Jo tjena sa...

Anonym - Nu hittar du på en massa här, jag har aldrig sagt att jag vill förbjuda någon att rösta. Nu tar du det bara till en sandlådenivå.

Gunnar1 sa...

Att Wahlberg citerar en sådan text utan att säga att den är idiotisk och rasistisk är just idiotiskt och rasistiskt. Bra att han på detta sätt försvinner ur partiet.
Jag känner inga sverigedemokrater, men det verkar inte otroligt att många av SD:s anhängare är lika rasistiska men åtmistone är så smarta att de inte använder sådana texter.

Effi sa...

herregud, hoppas verkligen inte att "anonym" tror att det bara är invandrare som våldtar barn, sätter eld på bilar och rånar pensionärer. känns som om det är du som borde läsa på lite om hur verkligheten faktiskt ser ut.

Jo tjena sa...

Gunnar - Nej, så tänker jag också, speciellt med tanke på att SD försöker tvätta bort sin rasiststämpel.

Effi - Instämmer till fullo med dig.

Hypofysen sa...

Här har det visst hänt lite grejer.. Det verkar inte finnas nåt som samlar så mycket idioter på ett o samma ställe som att kommentera SD eller feminism har jag märkt. Börjar undra om en av Anonym kandiderar till nån post för SD men att den personen är rädd för att uteslutas om namnet framkommer. Jag hoppas bara att folk kommer ihåg hur det började i Tyskland.