lördag 18 september 2010

Det här ett känsligt ämne

Men jag blir smått förbannad när jag tänker och läser om det så jag måste ta upp det.

I torsdags höll Sverigedemokraterna ett torgmöte på Sergels torg här i Stockholm. En motaktion planerades för att störa SDs möte genom att spela på Vuvuzelor, som även genomfördes. Jag håller inte med SD, det vet ni vid det här laget men jag tycker det är för jävligt att människor anser sig ha rätt att göra något sådant. Hört talas om lagen om mötesfrihet månne...?

Jag är för demokrati, den aktionen som genomfördes är inte något som är demokratiskt i min värld.

Däremot förstår jag absolut om man ogillar SDs politik och känner att man vill göra något åt det, men jag tror inte att störa ett torgmöte är det bästa sättet att gå tillväga. Det behövs snarare diskuteras enligt mig, varför SD har nått sådana framgångar sista tiden som partiet har gjort och bemöta det hela sakligt. Något jag tycker att alla partier har skött dåligt. Att försöka sopa undan något gör inte att det försvinner utav sig självt. Snarare tvärtom.

Over and out.

6 kommentarer:

Huskatt sa...

Jag insträmmer helt. ALLA ska ha rättigheten att ha sin åsikt. Annars funkar det inte.

Och om vi varit bättre på det här med invandring..då hade inte så många röstat på SD. Som det ser ut nu..fler än vad som röstar på C..läskigt, men sant.

Fisken sa...

Sant. Skall vi ha demokrati måste även de som är klumpigt vaggade få uttrycka sig och sin åsikter.

Anna sa...

Håller med!

Hypofysen sa...

Precis, dom får bara mer uppmärksamhet i media när folk bemöter dom på det sättet. Hade dom fått möta de andra partiledarna hade de inte haft en chans för deras resonemang hänger inte ihop när det granskas. Men alla har tydligen inte hjärnceller nog för att titta kritiskt på saker..

greken sa...

på tal om Sverigedemokraterna

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7808276.ab

:-)

Jo tjena sa...

Huskatt - Ja, det håller jag verkligen med om. Vi får se hur många procent dom landar på.

Fisken - Exakt!

H - Ja, det är jag väldigt förvånad över att SD inte har varit med i någon debatt (vad jag vet), speciellt med tanke på att dom lär få en del procent så hade dt varit bra att ta med dom mer i debatten med andra partiledare.

Greken - Ja, läste det också...herregud.