måndag 27 september 2010

Varför man inte ska byta ett vinnande koncept

Jag har alltid haft bra hy. Skonad från finnar och annat grejs. När jag var tonåring var jag väldigt lycklig över att inte se ut som en blemmig pizza som så många andra gjorde. Men säg den lycka som varar.

När mina produkter från Biotherm tog slut köpte jag Cliniques som jag hört så mycket om. Helt plötsligt började finnarna komma. Äsch tänkte jag, det är bara hudens sätt att rensa ut all skit från porerna, det blir snart bättre! Jo tjena.

Sen började jag få röda blemmor runt hakan och någon form utav utslag. Jag ser, seriöst, för jävlig ut utan täckstift. Vilket fåfänga jag måste ha för att täcka över skiten med när jag är ute bland folk. Vilket inte gör utslagen bättre.

Tack vare Clinique har min hy hittat sin förlorade tonår och blivit ett flottigt pizzafejs helt enkelt. Men nu jävlar ska det på bli ordning på ansiktet igen, Biotherm, jag ska aldrig mer svika dig.

6 kommentarer:

ullebengtsson sa...

Hm, jag blir knastertorr av nästan allting. Är Biotherm uttorkande eller kan en torrboll som jag våga sig på det?

Jo tjena sa...

Ulle - Jag tror att du nog skulle klara av det, har samma problem med vissa partier i mitt ansikte av dom flesta produkter, blir fnastorr men Biotherm funkar väldigt bra. Jag kör med serien Biopur, perfekt för min extrema blandhy.

Josefine sa...

Jag fick exakt samma problem när jag testade Clinique. Innan: inga problem. Men med Clinique bröt helvetet ut. Jag var så torr i huden att det nästan knastrade om den och då kom naturligtvis en jäkla massa finnar också. Min hud är annats väldigt okänslig. Vilken billig skitprodukt som helst har funkat bra. Men inte deras förbannade trestegs-system.

Hypofysen sa...

Vad tråkigt. Du tror inte att det kan ha påverkats ytterligare av att du slutade med p-pillrena? Det blev värre ett tag för mig direkt efteråt men det har normaliserats nu. Jag har tittat på ett nytt märke men varför ska jag byta ut Proactiv när det funkar egentligen..bara dumt.

Jo tjena sa...

Miss Muffin - Jag tror att det var ansiktsvattnet i mitt fall, det verkar vara sjukt starkt! Satt och läste ett par forumtrådar om deras produkter, typ ingen tålde dom.

H - Nej, det tror jag inte, slutade med p-piller ett par veckor innan jag bytte hudvårdsprodukt. Never again säger jag bara. Åh, så Proactiv funkar verkligen? Är generellt lite skeptisk mot saker jag ser på TV-shop.

Hypofysen sa...

Jag har använt det i flera år o började ungefär samtidigt med mineralfoundation. Nu behöver jag knappt täcka nånting mot förr när jag fick punktmarkera överallt.. För mig tog det en månad innan jag såg ut som en salami efter att jag hade slutat med p-pillrena men tack o lov försvann det igen.