tisdag 14 september 2010

Det är en sådan där dag

Ni vet, en sådan dag när nästan allt går fel. En dag när händerna knappt kan greppa om något och tekoppen går i bitar när den träffar golvet. Ett golv som dessutom precis är nystädat. En sådan där dag när allt bara känns fel. Spelar ingen roll hur mycket fina kläder och skor man har att välja på, allt är fult. Sminket gör ansiktet bara ännu fulare "som om det vore möjligt" tänker man. Man läser en artikel som seriöst får en att svära över vilken jävla idioti som finns i världen. Ni vet, en riktigt jävla pissdag.

Det är en sådan där dag när man kan få lust att skrika rakt ut, att världen, den kan gå och dra något gammalt över sig.

Ni vet, en sådan dag som man bara hatar ibland. En sådan dag är det extra lycka att ha en stor burk med oliver i kylskåpet. Så att världen inte känns lika jävlig menar jag.

6 kommentarer:

Kitty sa...

Jag tycker det låter som en vanlig tisdag... Jag har en ständig beef med tisdagar. Fast den här gick rätt bra...

Gafflan sa...

En riktig TychoBrahedag alltså. Inte roligt.

Jo tjena sa...

Kitty - Vad är det med tisdagar egentligen?

Gafflan - Minst sagt, men kvällen artade sig bra =)

Hypofysen sa...

Jag har också haft en sån där dag när allt bara glidit mig ur händerna o jag har stått o tittat på som i slow motion o inte fattat hur det har gått till.

Jo tjena sa...

H - På riktigt, vad är det med sådana dagar? Var kommer dom ifrån? Varför hatar dom dagarna oss så mycket?

Hypofysen sa...

Haha. Det är för att vi ska uppskatta de bra dagarna ;)