onsdag 15 september 2010

Att ligga eller inte ligga...

Det är den stora frågan.

Jag hörde ett par tjejer prata på tåget hem ikväll om det här med att ligga på första dejten. Tjej nr 1 var väldigt bestämd - man ligger aldrig på första dejten, även om det skulle rinna till rejält i trosan. Det får en att verka oseriös och det kan aldrig bli något annat än en kk-relation av det hela. Hon förespråkade starkt 3-dejtersregeln. Tjej nr 2 verkade inte riktigt veta vad hon tycket och tänkte.

Men om man nu vill ligga med varandra, på första dejten och allt, vad gör det? Jag tror inte att man ses som oseriös av personen man dejtar för att man går hem tillsammans och har lite myspys.

Vad säger ni? Spelar det någon roll om man ligger med varandra på första dejten?

6 kommentarer:

Huskatt sa...

Hm...jag personligen tror inte att det blir så mycket mer av det, än just ett ligg om man hoppar i säng så där på första dejten. Men å andra sidan är det ju inte alltid så att man vill att det ska vara så mycket mer än ligga ibland heller ;)

Greken sa...

jag har lärt mig en sak av alla år som singel och det är att jag aldrig mer ska spela några jävla relationsspel! det finns inga bra regler för vad man borde göra och inte ifall man vill vara något mer än bara kk. det spelar ingen roll om man låter bli att ligga på första dejten, väljer att inte äta spaghetti för att man kommer se ut som en idiot eller att låtsas som att man inte är intresserad för att inte skrämma bort någon. inga jävla spelregler funkar. är det rätt så funkar det! klickar det som fan på första dejten och man vill ligga med varandra för att man inte kan hålla sig ifrån varandra så måste det ju inte betyda att man måste säga goodbye för alltid eller bara ha sex varje gång man ses efter det. fan. jag tror på personkemi, tajming och kärlek vid första ögonkastet. jag tror att det enda man får av att spela efter "reglerna" är en jävla fejkrelation där ingen vågar vara sig själv på riktigt!

Hypofysen sa...

Håller med Greken :). Det är bara att göra vad man känner för, det mår man bäst av i längden.

EmilyStrange sa...

jag skulle inte göra det. inte för att jag är pryd eller så, mer för att jag tycker att man kan hålla på det "goda" ett tag till. det är ju som roligast i början när man är sådär nyfiken och bygger upp stämningen. men några månader behöver man ju inte vänta. bara ngra ggr liksom.

Fisken sa...

"Greken" är ett geni!
Det är klart att man kan ligga på första daten om man nu vill det? Om man säger att man bara vill ligga och inget mer så är det väl ärligt. Om båda är ärliga i sina försök att bygga ett förhållande så spelar det nog ingen roll om man ligger på första, tredje eller tionde daten.

På min tid så hade vi ju tvångsgifte så jag slapp ju allt det där liksom...

Jo tjena sa...

Huskatt - Haha precis, ibland vill man bara ligga lite ;)

Greken - Amen för det säger jag bara.

H - Ja, exakt så tänker jag också!

Emily - Ja, ibland känns det rätt att vänta men ibland inte =)

Fisken - Klart "Greken" är ett geni, hon är ju en av mina bästa vänner ;)

Ja, du är ju gammal som gatan...