torsdag 1 juli 2010

Jag lever da high life!

Jag tänkte tillbaka på mina glansdagar tidigare. Shottarna flödade, mina ögon var mer vana vid neonljus än vid solljus och allt fylleprat med taxichaffisarna.

Nu häller jag upp shotar. Med hostmedicin. Istället för neonljus är det ljusrör vi snackar om. Här snackas det inte om vilken efterfest eller klubb vi ska dra vidare till eller småprat med den där goingen i rökrutan. Nej då. Mina timmar fylls av snack om bajs, medicin och blodsockermätningar.

Men i morgon. Då jäklar. Då blire fest! Underbara Xixa ska dra till Nya Zeeland, varför fattar jag inte när man kan flytta till Stockholm. Det går att plugga i fjollträsk också.

4 kommentarer:

xixa sa...

rökruta?!! ;)

H sa...

Det finns en tid för allt i livet o tittar jag tillbaka saknar jag det oftast inte. Det räcker med några gånger om året istället för utgång varje vecka/ två ggr i veckan. Hur sjutton orkade jag?

EmilyStrange sa...

nya zeeland är svindyrt att leva i, hälsa henne det. :P
jag är inte avundsjuk, nej nej.. bara skitmkt.

Jo tjena sa...

Xixa - Ja, det är ju där alla fina tjejer finns!

H - Ja, ibland undrar jag det också. Blir nästan utmattad bara jag tänker på mitt forna festande.

Emily - Jag är inte heller avundsjuk, inte alls...