måndag 5 juli 2010

Ja, jag mådde väl lite illa

Läkaren ville att jag skulle ta några blodprov för att utesluta lite saker. Oh no...tänkte jag. Jag fixar inte nålar så bra. Säger tjejen som är en tatuerad blodgivare.

Knatade till labbet och satte mig i stolen. Sa till sköterskan att hon skulle ta höger armveck, där brukar dom alltid sticka när jag donerar blod. Sen vände jag bort huvudet. Jag klarar av blodprov om jag slipper se nålen och blodet. Det hela gick jättesmidigt tills hon drog ut nålen. Det kom en hel del blod ur det där lilla hålet. Plus att jag såg nålen.

Jag blev likblek. Sköterskan blev orolig och trodde att jag skulle svimma. Jag damp aldrig till golvet och fick en klubba för att jag varit så duktig.

4 kommentarer:

Huskatt sa...

Modigt gjort att sitta kvar alls när stora nålen dök upp.

H sa...

Haha, jag är likadan. Klarar inte att se nålarna o höll på att svimma när jag skulle ta en vaccination inför en resa för många år sen. Vad jag gör nu? Jag går varje vecka o får akupunktur.. Har dessutom funderat på att ge blod. Självhat någon? Näää....

Jo tjena sa...

Huskatt - Ja fy fan...

H - Oh my! Hur är det att gå på akupunktur?

H sa...

Det är ganska okej. Jag vet att huvudvärken blir bättre så jag genomlider det hellre. Vi har slutat använda den värsta punkten vid tummen så nu är det oftast helt smärtfritt. Men jag kan nästan inte fatta att jag stod ut med den punkten i flera år.