onsdag 14 juli 2010

Jag ska sluta läsa allt jag kommer över

Om somrarna läser jag extremt mycket. Jag ser min chans till att läsa något annat än kurslitteratur och läser nästan allt jag kommer över. Det innefattar även dom små novellerna i Hemmets veckotidning.

Jag hatar egentligen dom novellerna.Alltid är det samma visa. Någon tjej har blivit lämnad eller lämnat, som hon trodde var, sin stora kärlek. När hon går där och suckar, alltid i en idyllisk miljö, träffar hon på en riktig helylles kille som hon faller för. Givetvis lever dom lyckliga i alla sina dagar.

Bullshit tänker jag. Det slutar egentligen säkert med att killen visar sig vara ett svin som bara ville ha lite kul och lämnar henne när hon är på smällen. Sen blir hon en bitter singelmorsa som röker för mycket och gillar baginbox-vin lite för mycket.

Jag känner mig otroligt positiv idag.

5 kommentarer:

H sa...

Vet du vad? Jag tycker att det är så otroligt uppfriskande att du är ärlig o skriver precis vad du tycker på ett ironiskt o roligt sätt. Att du inte är käck jämt. Sen har du ju nästan jämt rätt vad jag vet ;)

Jo tjena sa...

H - Men sluta, jag får ju nästan hybris av allt smicker!

H sa...

Haha. Jag är bara så trött på alla käcka o perfekta människor som säger att man får inte vara avundsjuk, man får inte vara negativ, man får inte det o det o det.... Det får man visst o alla är det. Bara det att alla inte erkänner det ;)

Anonühm sa...

Hemmets veckotidning! Existerar den fortfarande? Tack för att du nämnde den!

Jo tjena sa...

H - Jag blir så trött på sånt snack, håller med dig. ALLA är avundsjuka och negativa ibland. Ingen idé att gå runt med ett leende och vara käck hela tiden. Jag undrar snarare vad som är fel i sådana människors liv som känner att dom måste ha en perfekt fasad uppe konstant.

Anonuhm - Japp, den finns!