torsdag 15 juli 2010

Vissa dagar är jag så himla lättroad

Idag har jag varit sjuk. Jag har klättrat på väggarna mer eller mindre.

Men sen hittade jag en förbannat rolig sida för en nagellacksnörd som jag. På OPIs hemsida kan man testa vilka av deras nyanser som går bäst ihop med ens hudton. Jag är tamigfan frälst!

Jag har även fått för mig att jag ska baka surdegsbröd igen. Efter att ha sagt never again. Ciabatta vore gott också...Och vitlöks - och örtfyllda baguetter.

En liten inventering över vad för skor jag behöver (läs: vill ha) är även gjord så jag vet vad jag ska leta efter i Spanien.

Ja, vilken händelserik dag jag har haft.

4 kommentarer:

H sa...

Herreguuud vad rolig den sidan låter! Måste kolla! Men surdegsbröd är väl inte så farligt? Fast det finns visserligen dumma, krångliga recept.

Jo tjena sa...

H - Gör det! Hittade en massa fina nyanser som jag blev sugen på.

Nej, så krabbigt är det inte med surdegsbröd, är bara väntan som jag hatar. Fem dagar innan degen är klar. Jag är inte van vid att vänta :P

EmilyStrange sa...

jag vill också börja baka mer bröd. det är bland det godaste jag vet, nybakat bröd alltså. synd att det är så nedrans dyrt med en såndär "bakmaskin" bara. att knåda tar ju alldeles för mkt tid och energi.

Jo tjena sa...

Emily - Ja, det är riktigt synd. Visst det går att knåda för hand men det blir inte lika bra resultat. Däremot får man ju lite armmuskler av knådandet.