måndag 26 juli 2010

Det är nog inte meningen att jag ska ha semester

Första semesterdagen och det är redan kaos.

Tåget hann inte ens köra 200 meter innan vi var tio minuter försenade. Bra jobbat SJ! Jag hade lite lätt panik och var osäker på om jag skulle hinna med mitt anslutningståg som skulle ta mig till Stockholm. Hann precis men det var fan nära.

Blev lycklig över att få åka framlänges men säg den lycka som varar. Jag är redan åksjuk. Strax innan Nässjö insåg jag att mina nycklar hem ligger kvar hos mamma och pappa.

Det börjar bra.

4 kommentarer:

H sa...

Ajdå.. Håller tummarna för att resten av semestern blir bra :)

Jo tjena sa...

Det löste sig efter många om och men. En person hade hoppat och vi blev ståendes, ironiskt nog i den förorten som jag bor i. Men en av mina vänner kom ut med min extranyckel =)

Anna sa...

Trodde ändå att det var i Flempan för där brukar ju alla hoppa. Skönt att du bor på så charmiga platser;P

Jo tjena sa...

Anna - Nej, den här gången hade en person hoppat i Huddinge, rätt så ovanligt, annars är det alltid i flempan eller Älvsjö verkar det som.