torsdag 22 juli 2010

Ibland ser jag rött

För ett litet tag sen var jag på utflykt med en utav mina boende. Givetvis skulle vi äta ute och lyxa till det lite. Vi rattade bilen till ett ställe vi vet går hem. Ja, kollegan från ett annat boende körde, mig släpper man inte ut på vägarna. Vi sätter oss på en trevlig på uteservering och allt är frid och fröjd.

Det var det ja. Ända tills ett litet sällskap bakom oss insåg att personerna som var med mig och kollegan är förståndshandikappade. Jävlar vad den ena tanten gnällde till övriga vid sitt bord. Det var tydligen hemskt att "sådana" personer vistas på restauranger där vanligt folk vill äta och ha det trevligt.

Tillsist fick jag nog. Jag vände mig om, höjde ett ögonbryn och sa ursäkta? Men jag kan erkänna att jag fick knyta näven hårt för att inte börja skälla ut henne efter noter.

Seriöst, jag förstår inte riktigt ett sådant beteende. Jo, på ett sätt gör jag, i hennes ungdom var det ovanligt att man ens erkände att man hade ett handikappat barn. Men för fan, sitta och gnälla om det på en restaurang? Vad är det för jävla fasoner? Och våra boende då, förtjänar inte dom att komma ut på lite trevligheter ibland och få lite extra uppmärksamhet från oss i personalen? Lider för fan med dom när vi springer runt, stressade utav bara helvete och sätter dom på den skuggiga uteplatsen för att dom ska få lite luft medan vi springer vidare.


Fan vad glad jag var att våra boende inte insåg vad hon sa. Gnälliga kärringjävlar borde inte få vistas offentligt när man försöker ha det lite trevligt.

6 kommentarer:

miss universum sa...

Men vilka idioter det finns! Jag bli så ARG. O hade nog haft svårt att inte ta en rejäl diskussion. Puckon!

H sa...

Det sista skulle du sagt.. Det kvittar egentligen vad folk tycker om det ena eller andra. Dom behöver inte säga det så andra hör. Det kallas respekt. Nåt som de äldre ofta tycker saknas nuförtiden.

Fröken J sa...

Usch! känner alldeles förväl igen det där scenariot... har varit me dom det både en och två gånger och brukar blänga på folk som blänger på mina brukare! Jag menar vi har väl alla lika stort existensberättigande? eller ibland tycker jag inte att gnälliga jävla kärringar har det! fy mig!:P

Huskatt sa...

Tråkigt men tyvärr ganska vanligt.

Jo tjena sa...

Miss Universum - Ja, hade verkligen svårt att hålla mig...

H - Exakt och så klagar dom på oss unga.

Fröken J - Vi är fulla med dubbelmoral du och jag ;)

Huskatt - Ja, det är vanligt men känns alltid lika för jävligt varje gång jag hör det.

Anna sa...

Så dåligt! Man slutar ju aldrig förvånas över inskränkta människor!