fredag 30 juli 2010

Det är dags att jag kommer ut ur garderoben

Jag har förnekat något för mig själv väldigt länge och inte vågat erkänna det. Har folk frågat har jag förnekat och skrattat lite föraktfullt.

Men, jag är en schlagerfjolla. Ja, jag gillar schlager and I'm proud!

Nåja, schlagerkvällen var alltså igår. Jag och Mupp studsade dit efter att regnet upphört och klafsade i lera. Men jag måste säga att jag blev lite besviken. Det var för mycket ballader för min smak. Schlager för mig är fart, glatt, glitter och glamour. Öppningsnumret med allas vår Christer Björkman som gjorde en egen version av Alexander Rybaks låt var väldigt roligt. Skönt att se vilken självdistans han har och kan driva med sig själv och sin makt (årets Pride-tema för övrigt, makt alltså) över Melodifestivalen.

Har gjort en liten summering över mina spontana reaktioner under kvällen, är endast ett axplock av alla artister som uppträdde.

Kvällens -
...Jaja, älska oss hur mycket du vill bara du drar ut trosorna ur rumpan - Sibel. 
...Mja, jag vill inte en gång till men tjatar ni så - Björn Skifs
...Sömnpiller - Jenny Silver
...Vi älskar dig också även om det gick åt helvete för dig - Anna Bergendahl
...Bästa klänning - Chiara från Malta i sin Prideflagga till klänning
...Troschock - Anne-Lie Rydé som flashade stringen
...Snyftarlåt - Didrik Solli-Tangen
...Ögongodis - Pain of Salvation
...Visa brösten du, I don't mind - Hanna Lindblad

5 kommentarer:

Huskatt sa...

hahahaha, lite borde du skämmas ;) Äh, man gillar det man gillar, svänger det så gör det :D

H sa...

Jag också! Finns inte en chans att jag bokar in nåt annat de lördagarna schlagern är. Om det inte är nåt väldigt, väldigt speciellt.

Jo tjena sa...

Huskatt - Haha tack ;)

H - Jag gillar't som tusan!

Anna sa...

Yeah! Ett moget o mkt bra erkännande tycker jag!:D

Jo tjena sa...

Anna - Känner mig så fri nu när jag har kommit ut :D