måndag 5 juli 2010

Lite skönt var det ändå

Mina händer känns som en never ending-story. Värken har blivit mer och mer konstant, även nu under sommaren när jag brukar vara befriad. Lovade Systeryster A att jag skulle ringa läkaren idag och boka en tid. Pratade med en himla trevlig sköterska så fick komma nästan på direkten.

Det var inga roliga besked jag fick. Jag har problem med brosket i mina fingrar och det finns inget att göra. Jag kommer ha konstant ont, mina fingrar kommer troligtvis blir ännu mer sneda. Men läkaren var ärlig som tur var. Hon sa som det var att ge mig medicin nu var inget hon ville eftersom jag är så ung och med all sannolikhet kommer få äta smärtstillande väldigt länge som det är.

Det är alltså bara att bita ihop just nu och tänka på att det kunde ha varit värre.

3 kommentarer:

H sa...

Finns det inget som kan underlätta som läkaren kan tipsa om? Det måste ju finnas nåt annat än värktabletter. Akupunktur?

Huskatt sa...

Ibland undrar jag så smått över läkare.
Som att befria hela mänskligheten från rödahund, varför lägga ner tid och pengar på det? Lite prickar och lite feber...när det finns annat som är mer uppenbart vidrigt. Som herpes.
Äh, jag vet inte, men svaret "Det får du lära dig att leva med", det är ett jäkla beskt piller att svälja.

Jo tjena sa...

H - Hon tipsade om diverse rörelser jag ska göra för att typ mjuka upp händerna lite, sen tipsade hon om att försöka simma i varma bassänger. Akupunktur pratade vi inte om men har tänkt att kolla upp det, är bara det där med nålarna...

Huskatt - Nej, jag håller med dig. Är inget roligt piller att svälja men tyvärr, måste.