lördag 12 februari 2011

Som en tonåring på nytt

Efter att jag kom hem efter helvetesresorna med SL igår däckade jag. Vaknade av att jag dreglade på kudden och att det ringde på dörren. Smällde upp dörren och stirrade på personen som stod där. Jag hatar att bli väckt, speciellt av ringklockan. Stackars blombud. Han trodde väl att jag var en förrymd psykpatient så som jag såg ut. Intorkat dregel, håret åt alla håll och kanter, kläderna på snedden.

Men, blommor fick jag. En underbart vacker bukett med liljor. På kortet stod det: minns du den kvällen? Var redo kl 19. Jag blev fundersam på vilken kväll han menade. Och redo för vad? Jag vet att han hatar naturen så lite lugn kände jag mig.

18.57 ringde han. Det var dags att gå ut till taxin han väntade i. Sen susade vi in till stan och bordet som väntade på en utav dom finare restaurangerna. Natten spenderades i en svit. Precis som när vi nyss träffats.

Han är verkligen en överraskningarnas man ibland.

10 kommentarer:

Hypofysen sa...

Var är det här på vägen då?

Hypofysen sa...

På väg menar jag...

greken sa...

WOW! fan vilken gentleman!

Hockeysmurf sa...

greken tog orden ur tangentbordet på mig, attans! ;P
Låter underbart! :)

Anna sa...

Oj, låter spänannde!:)

Lfthmn sa...

Men åh!
Underbart att bli bortskämd och bortsvept så! *inte så lite imponerad*

Huskatt sa...

Så det finns förlåtande drag ;) Han låter onekligen mysig, killen. Men inte på långa vägar lika mysig som jag...

ullebengtsson sa...

Hm, lekkamrat`Eller mer?

Fisken sa...

Shit! NÄSTAN så att t.o.m JAG hade legat med honom...Det hade jag iofs gjort redan efter taxiresan eftersom jag vet vad det kostar ifrån dig till stan. ;-)

Jo tjena sa...

H - Jag vet knappt själv ibland.

Greken- Han kan när han vill =)

Hockeysmurf - Underbart var ordet =)

Anna - Haha ja, var rätt spännande att inte veta något alls.

Skrållan - Mm det kan man verkligen säga =)

Huskatt - Men ingen är lika mysig som du...

Ulle - Eh ja...mer än lekkamrat. Eller har varit iaf.

Fisken - Jaha, det är alltså så man ska förföra dig! ;)