måndag 14 februari 2011

Antiklimax? Eh ja!

Jag har städat min lägenhet grundligt i fyra dagar. Bokstavligen legat på alla fyra och skurat med en tandborste. Jag har levt i ångor från rengöringsmedel. Klökts när jag rensade avloppen och övervägde att raka av mig allt hår för att inte dra tussar ur rören i framtiden. Allt för att lägenheten skulle besiktigas idag.

Vad händer? Vaktmästaren kliver innanför dörren, jag vågar knappt andas för att kanske stöka till. Han säger att han ska bara kolla så att allt är helt, ingen städning eller så. Luften gick ur mig totalt! Dessutom kollade han inte ens att avloppen fungerade! Förstår ni? Jag led som fan och våndades över att jag skulle rensa rören och så kollar han det inte ens! Jag är så sanslöst bitter just nu.

Men å andra sidan förstår jag nu varför lägenheten såg ut som den gjorde när jag flyttade in.

4 kommentarer:

Huskatt sa...

Surt...nu när du lagt ner så mycket tid på att städa och så kollar han inte ens...JAG hade kollat ! Kanske inte på städningen, men..kollat, det hade hade jag garanterat gjort!

Lfthmn sa...

Skulle jag kunna få din e-mailadress? Du kan kommentera den i min blögg så låter jag bli att publicera :-)

Daniel sa...

Fast du vet att om du fuskat på någon punkt hade det varit precis den lilla saken han kontrollerat som stickprov :)

Jo tjena sa...

Huskatt - Eller hur. Visst han såg ju att det inte är någon svinstia men han kollade inte avlopp eller något.

Skrållan - Du har fått den =) Är dödligt nyfiken på varför du ville ha den.

Daniel - Japp, klart det hade blivit så =)