torsdag 24 februari 2011

Bråda dagar

Jag har blivit så jävla sjuk. Rösten är borta och när jag försöker prata låter jag mest som någon tillgjord ringsåpratarvisexomdubetalar- brud.

Om ett par timmar åker lampan ner tack vare en händig kompis. Vi får se hur mycket frustrerande tårar det blir från min sida. Sen kommer Erikshjälpen och hämtar halva bohaget någon gång mellan halv tio och tolv. Herregud vad skönt det ska bli att få bort en del så jag kan börja organisera för att det ska gå så smidigt som möjligt i morgon.

Vad är era bästa husmorstips vid sjukdom?

7 kommentarer:

Hypofysen sa...

Om du har ont i halsen: honung o bafucin. Inte tillsammans ;) Honung är bra året runt o bafucin går att sova med i kinden när det är riktigt illa. Sen är det väl att rekommendera tystnad.....

Lfthmn sa...

Citron och whisky :-)

Hockeysmurf sa...

Skivad färsk vitlök på knäckemacka, river störtskönt i halsen.
Eller varmt vatten med citron och honung.
Krya på dig och håll tyst som Hypofysen skrev :))

Huskatt sa...

Dö i soffan?

Jo tjena sa...

H - Åh jag pallar inte smaken av bafucin, typ knarkade sådant för ett par år sen när jag hade mycket problem med halsen.

Skrållan - Whisky?

Hockeysmurf - Åh herregud, låter som ett rivjärn haha!

Huskatt - Lutar åt det ja.

fisken sa...

Sprit. Det är roligare att vara sjuk sen.

Hypofysen sa...

Det finns med mintsmak. Gillar inte heller originalet...