söndag 6 februari 2011

Snillet spekulerar

Jag har fastnat för hampafrön. Jättegott på typ sallad, på frukostgröten bland annat. Och i hummus har jag upptäckt. Tyvärr finns inte hampafrön i mina lokala butiker och jag har väl inte riktigt orkat leta i butiker där det finns.

Men jag tänkte att jag kunde fråga i den lokala butiken efter hampafrön. Vilket dom hade. I tvåkilossäckar för fåglar. Jag övervägde seriöst att köpa den där säcken. Stod och övervägde för - och nackdelarna. Två kilo skulle gå åt, utan problem. Nackdelen är väl snarare att man vet inte hur fågelhampan är behandlad. Jag var på vippen att fråga expediten om man riskerar att bli hög på fågelfröna. Men då hade jag väl inte fått köpa fröna alls.

6 kommentarer:

ullebengtsson sa...

Haha, ser scenen framför mig:-)

Anonym sa...

Fan, folk käkar kattmat...

fågelmat är nog inga problem alls. och allt du känner mer än smaken är ju bara bonus ;D

/joelsunderbara.blogg.se

Heffler sa...

Tror faktiskt att de är behandlade på något sätt. Annars skulle väl Gurkan och Sulan på bänken helt plötsligt blir väldigt intresserade av att plocka växter som växer under fågelborden. :)

Jo tjena sa...

Ulle - Haha du skulle ha varit med

Joel - Jaa, fast jag vill ju inte bli hög :P

Heffler - Ja, på något sätt är dom ju behandlade, frågan är ju bara om det är lämpligt för en människa att äta?

Hypofysen sa...

Hahaha :) Men borde inte en hälsokostaffär ha sånt?

Max Sofia Lise-Lott Forssell sa...

hahahahaha, det hade varit roligt.