söndag 27 februari 2011

Den unga Petras lidande

Jag måste ha kladdkaka. Seriöst. En perfekt kladdkaka med lite hårda kanter men kladdig i mitten, så det nästan rinner ut på tallriken. En sådan måste jag ha. Jag kommer liksom dö en smula annars.

Problemet är att köket är helt nedpackat i skrivande stund. Varenda liten pinal. Totalt omöjligt att säga i vilken kartong som prylarna finns i. Och jag sysslar inte med köpt kladdkaka. Speciellt inte när man har en Mupp som kan svänga ihop dom läckraste chokladkakorna man kan tänka sig.

Jag känner redan hur livet sakta rinner ur mig.

3 kommentarer:

Lfthmn sa...

Rolig du är :-)

Hur länge är du i Tingsryd? När flyttar du?

ullebengtsson sa...

Makens kladdkaka *dräggel*

Jo tjena sa...

Skrållan - Jag är nere till augusti, sen drar jag vidare.

Ulle - Käft.