lördag 19 februari 2011

Jag är som jag brukar vara

Jag ringde i panik och ville att han skulle köpa med sig stickor från Apoteket. Han var lugn. Som alltid. Frågade om jag var säker. Om jag inte hade någon influensa som kunde förklara mitt illamående. Jag ylade att han måste köpa stickor.

Sen undrade han vad jag hade ätit idag. Eh...ingenting sa jag och konstaterade att klockan var efter fem på eftermiddagen. Han sa att han skulle köpa med sig indiskt så blir det nog bra. Vilket det blev. Han har skrämmande bra koll på mina vanor ibland.

Ikväll ska vi ha lördagsmys och umgås bara vi två. Vilket innebär att vi sitter bland alla mina kartonger med varsin dator i knät. Han letar ny bil och jag skor. Den nya tidens umgänge sa han och tog en klunk vin.

4 kommentarer:

ullebengtsson sa...

Testade du?

Heffler sa...

Visst är det läskigt när somliga tycks känna en bättre än vad man själv gör...

Huskatt sa...

hahahaha, stressade upp dig en aning där :D
Och ni sitter i allfall i samma rum!

Jo tjena sa...

Ulle - Japp och ingen bulle i ugnen.

Heffler - Ja, faktiskt. Speciell känsla.

Huskatt - Lite kanske :P Jag bor i en etta så vi hade inte så mycket till val haha!