söndag 17 maj 2009

Sikken helg!

I fredags susade jag, Kusin Vitamin med tillhörande svägerska ner till Småland i en tuff liten röd bil. Schlagern skvalade ur högtalarna och min rumpa somnade av allt sittande. När jag kom hem till föräldrarna efter sju timmars bilåkande gick jag en kamp med deras valp om vem som bestämmer över vem. Jag är ett antal riv - och bitmärken rikare men vann det gjorde jag. Sen blev vi bästisar.

På lördagen brände jag min näsa i solen och ser ut som en stoppskylt. Senare kom mina älskade Systrarystrar och min underbara bror med nästan alla sina barn. Även mormor och morfar kom över och sen blev det en massa grillande, kramar, skratt, vin och bus med hundar och barn. Sen somnade jag till dom sista bidragen i ESC och sov i nio timmar.

Dagen bjöd på fika hos Systeryster A innan vi susade iväg för att möta upp Kusin Vitamin och påbörja färden hem. Nu är jag så trött att jag knappt vet vad jag heter men det var skönt att komma hem till en välstädad lägenhet.

3 kommentarer:

Josefine sa...

Det är en väldigt väldigt fin hund och det låter som att du haft en fantastisk helg också!

Anonühm sa...

förstår att du somnade på slutet, esc var ovanligt värdelöst tunnt i år... ett normalt år hade t. ex. finland sopat banan med norrbaGGarnas spelmansgnissel.

Jo tjena sa...

Miss Muffin - Han är finaste hunden jag sett på länge, hade jag varit singel hade jag kidnappat honom hem till sthlm och raggat järnet.

Anonuhm - Ja, det var faktiskt ett svagt år, jag gillade bara sverige, norge och danmarks bidrag även om danskarnas bidrag lät lite väl mycket Ronan Keating för min del