lördag 9 maj 2009

Gooood moooorning Stockhooolm!

Jag har varit vaken sen sju. Jag förbannar mig själv och min kropp som har ställt in sig på att vakna vid den tiden, även på helger. Sen dess har jag fördrivit timmarna med att titta på tv, gjort frukost, tittat lite till på tv och fastnat i Melrose Place-träsket.

Idag är jag medbjuden på en demonstration men jag vet inte. Orkar jag? Vill jag? Klart jag vill! Tänk på kampen kamrater! Men, är det egentligen inte roligare att shoppa lite skor? Jag kanske även gör en liten runda på Make Up Store eller Face, för att titta på lite fina flickor. Dessutom är jag lite snorig, då ska man väl inte gå ute i demonstrationståg? Lite shopping brukar vara den bästa medicinen. Dessutom hjälper jag finanskrisen på fötter om jag shoppar, det sa dom på radio igår. Alltså kan jag göra mer för samhället genom att shoppa än att gå i ett demostrationståg.

Jag är en väldigt bra medborgare.

2 kommentarer:

Blajkel sa...

Starta en facebook-grupp istället. Det är så vi demonstrerar 2009.

Jo tjena sa...

Fast det är inte lika roligt