lördag 30 maj 2009

Det är sommar!

Jag mår betydligt bättre idag, har sovit i tio timmar och känner mig väldigt lugn. R är fortfarande lite orolig så han ska sno en rullstol som han ska köra runt mig i. Sen ska i leka att han är min personliga assistent och jag ska få skrika hur mycket elakheter jag vill åt andra människor när han skjutsar runt mig. Han vet minnsann hur man ska pigga upp mig.

Snart ska jag ta min lilla skål med jordgubbar samt lite melon och sätta mig på den lilla samlingsplatsen nedanför min lägenhet. Har noga smort in mig med solskydd för att jag inte ska likna en solbränd gris efter ett par minuter i solen. Nya deckarboken ska följa med ut också och jag ska visa upp mina nyrakade ben. Inte ett skärsår i sikte! Kanske har ja fått in det rätta knycket efter åtta års rakande?

Jag har nymålade naglar, Marin blue heter färgen från Mavala. Men speciellt marinblåa tycker jag inte att naglarna blev, mer lila om jag ska vara ärlig. Bunkrade upp med några lack från Depend för någon dag sen varav ett faktiskt är blått så nu kommer jag ha fina naglar hela sommaren. Det är alltid lika uppskattat av några boenden på jobbet. Har tänkt att leta upp lite nya recept som jag ska skämma bort både boende och personal med. Det förtjänar dom.

Jobbet ja...två veckor kvar här hemma innan det blir Småland. Fan, hjärtat går nästan sönder lite när jag tänker på alla mina fina vänner och R som jag inte kommer kunna träffa när jag vill. Jag får trösta mig med att mitt schemakrav gick igenom så att jag kan åka hem ofta.

2 kommentarer:

Anna sa...

Förstår att det känns segt att lämna Stockholmo. Men du får trösta dej med att Askelyckan väntar på dej här nere;)

Jo tjena sa...

Yes, sweet old Askelyckan :D