söndag 24 maj 2009

Här sitter jag och planerar

Jag vill överraska R med något. Han jobbar alldeles för mycket och kan behöva lite roligt. Frågan är bara vad...jag har lite tankar på en weekend i Göteborg. Fin stad och det skulle vara skönt att åka iväg från Stockholm tillsammans. Kanske se någon bra pjäs, äta goda middagar ute och glömma all stress som finns hemma. Men, jag behöver lite tips här. Vet att det är en drös med göteborgare som läser bloggen och jag vill jättegärna ha tips på bra fik, restauranger som har bra mat osv. Googlade innan och fick inte upp så mycket information. Så, skriv era tips och jag blir jätteglad!

4 kommentarer:

Josefine sa...

Wasa källare heter en restaurang som jag själv inte varit på (än) men som ska ha helt fantastisk mat till hyfsade priser. De har en avsmakningsmeny med fem rätter (tror jag) som man kan få helt vegetarisk om man vill.. Kolla det!

Anonühm sa...

Ja det beror väl på vem som ska bjuda ;) Wasa källare - som jag inte är först att tipsa om - har, i förhållande till priset, ofattbart god mat! Basement på... hm, gatan intill Vasaparken, har sinnessjukt bra mat om man har lite rymligare budget. Skulle inte kalla det dyrt eftersom maten är fantastisk. Nu var det inte igår direkt som jag åt på något av ställena, det kan ändras snabbt i krogsvängen, men båda var förmodligen bäst i sin respektive klass i somras. Jädrans, nu blev jag sugen :P

Josefine sa...

Publik som ligger på andra långgatan (på mitten ungefär) är trevligt. Där kan man ta en kaffe eller en öl. de har lite mat också (ofta väldigt väldigt god - och alltid med ett bra vego-alt.). Det är inte fancy alls men bra. På den gatan finns också en liten bokhandel som jag kan rekommendera "Vänder sig om". Har inte varit där på ett tag men det är mycket queer och feministisk litteratur.

Jo tjena sa...

Tack för alla tips! :D