onsdag 13 maj 2009

Mitt älskade hår

Klockan 11 är det dags för att kapa håret. Lite nervöst är det allt. Jag är en sådan person som är rätt kinkig om vem jag låter sätta saxen i mitt hår. Kontrollfreak som jag är finns även behovet för mig att veta hur håret kommer se ut. Känner jag mig minsta osäker på hur resultatet kommer bli känns det inte bra i magen.

Jag hade lite hum om hur jag vill att frisyren ska se ut men inget konkret så köpte en frisyrtidning. Nu snurrar det i huvudet av alla olika förslag. Vill jag ha det halvlångt? Eller ska jag satsa på lite kortare? Snedlugg? Ingen lugg alls? Uppklippt i nacken? Klippt i olika längder?

Den här gången har jag inte en aning om hur jag kommer se ut i huvudet men vet ni vad? Den här gången ska jag försöka låta bli att bli nervös av att inte veta och bestämma mig i frisörstolen.

Enklast vore att raka av allt hår och köra på det för att slippa sånt här.

2 kommentarer:

Josefine sa...

frisörångesten. jag hatar att klippa mig. kan bli så jävla fel. jag tycker dock nästan alltid att andra blir snygga när de klipper sig. det är bara jag som plötsligt ser ut som skit när jag blivit torterad hos nån med saxar. hoppas det blir skitsnyggt! det blir det säkert!

Jo tjena sa...

Ja! Varför bli alla andra så mycket snyggare efter ett besök hos frissan? Men jag känner mig rätt nöjd. Känns konstigt att inte ha långt hår. Går med en hårsnodd runt handleden, ifall håret skulle racerväxa.