fredag 29 maj 2009

No more TGIF!

Dagen började strålande! Gick och myste hemma, hade det allmänt bra och ignorerade min yrsel. Sen svimmade jag i duschen. Då tyckte jag att jag ska nog göra något åt min yrsel. En kvart senare höll jag på att svimma i köksdelen. När det hade slutat snurra ringde jag till sjukvårdsupplysningen. "Du måste åka in till akuten - NU!" sa sköterskan.

Ännu fler prover, frågor om jag stressar, sover dåligt, har ångest (ja, jag och ja) fick jag diagnosen lågt blodtryck troligen orsakat av stress. På det en mindre utskällning av läkaren som inte var så glad över att jag har gått med det här i en månad och att jag har känt likadant för fyra månader sedan. Ordinationen blev väldigt mycket vila.

Stackars R blev livrädd när jag ringde honom och skulle försöka komma hit efter jobbet om jag inte har somnat.

Men jag har mig själv att skylla. Jag har kört på i 180 km/h, inte tänkt, inte reflekterat eller lyssnat på min kropp. Herregud, jag är 21 och visar "allvarliga stressproblem" som läkaren sa. Men, hur ska jag kunna dra ner på tempot när jag älskar allt jag gör?

4 kommentarer:

Johanna sa...

Jag hittade, på Coop Forum :)

xixa sa...

Men lilla gumman... Du måste hålla länge till ju!!

Anna sa...

Åh, du måste vara rädd om dej!

Jo tjena sa...

Xixa - Det kommer krävas mer än lite lågt blodtryck för att fälla mig =)

Anna - Jag lovar =)